Regn og sol, lys og skygge

 

 

Så var ferien over. Eller, tror jeg kan si den regna bort. Men det ble et par dager der skolen skein.

 

 

-Med lukt av kumøkk. Måtte nesten smile, det skulle liksom bare mangle…så klart måtte det skje når sola var framme. Men har det så mye å si.

Og jeg har faktisk tre uker igjen senere i sommer, så noe sol må det bli.

Også denne sommeren.

 

Jeg har hatt et par jobbedager.

Etter denne korte ferien.

Gikk helt greit.

Men var ikke glad for slitenheten i etterkant.

Den er så ubrukelig.

Og så fører den til at jeg miste kontroll, motoren til å gjøre de kloke valga stopper å virke.

Derfor må jeg finne ut av dette.

 

“Du må ikke klandre deg sjøl”, sa moren min da jeg fortalte det.

Nei, jeg gjør ikke det.

Jeg vil bare finne ut hvordan jeg kan bruke energinivået mitt best mulig for å greie å ta de gode valg.

 

 

Men jeg fikk pakka sammen alle tinga som lå igjen. Etter han som tenkte å bli.

Jeg har gruet meg, har aldri prøvd å sende noe ut av landet. Og det var virkelig mye prakk med det. Fylle ut papir på vekt, pris og innhold. Men fikk god hjelp fra de to unge guttene, som heller ikke så vant til slikt. Ikke så mange som sender pakker til utlandet. Om de bare skal sendes i Skandinavia, er det de samme prosedyrene.

 

Forholdet slokna mellom besøka. Det var godt å få kassene avgårde.

 

Jeg er i bakevjen etter et brudd. Det har en pris, sjøl om jeg ville ha slutten. Men det er trist at drømmen sprakk. Det må en arbeide seg ut av. Og det er det jeg holder på om dagen. 

 

Mellomste var hjemme noen korte timer. Reunion, ti år siden ungdomsskolen. Søndagen gjorde vi det enkelt.

Kjørte hit for mat.

 

Se den vesle fargeklatten av en kiosk i et grått landskap. Og så den rosa mopeden!

Jeg har mange gang tenkt at dette måtte jeg ta bilde av.

Og maten smakte greit.

 

Nå har jeg drukket god-natt-te. Leggetiden er kommet, i morgen er det jobb.

 

 

10 kommentarer
    1. Fin bildan ble, med fargan! Va fint å vær hjem <3 og det med melon og mandarin gir mæ vann i munnen! Ikke leng te du har ferie igjen <3. Hilsen mellomste og ikke yngste, selv om du ikke e den eneste te å bland oss B)

      1. Ha, ha, at det går aaan…bli heilt oppgitt av mæ sjøl….kår kom yngste frå. He, he, Veit da at d va du som va heim. STOR klæm <3.

    2. Uff.. Har den regna bort ja 🙈🤗 Åh.. Altså 🤔 Men nydelige og stemningsfulle bilder da, som alltid. Og du får en god klem!! 💛

    3. Brudd gjør vondt sjøl om en vil det! For…det var jo et håp der….om at noe skulle utvikle seg til å bli godt og langvarig! Når du sender vekk tingene hans, så har du bestemt deg! Ikke så rart at energien blir litt laber ei stund, men du har helt sikkert tatt et riktig valg! Klem! <3

    4. Du har litt å stri med leser jeg…motoren til å gjøre kloke valg har helt sikkert ikke stoppet! Synes du er tøffere enn toget…Ikke stoppe opp når det gjelder mat og helse hvertfall, for der er du vel inne i et godt spor nå

      1. Av og til må en bare komme seg igjennom. Det går bra, og i dag skinner sola :). Fokuset på mat kan være noe haltende, kommer an på energinivå – det irriterer meg. Så leter etter formelen :))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg