Regn

 

 

 

 

For en dag og for et vær. Det har bøtta ned med vann.

 

 

Ganske raskt fant jeg ut at stemmen min som holdt opp lister hva dagen skulle inneholde, måtte settes til sides.

Dette var ikke dagen for slikt.

 

Så jeg ble hjemme mens regnet hølja ned.

 

 

På andre siden av fjorden, hadde ikke mindre enn ti bekker stripa seg nedover fjellsida. Ja, en var mer en elv. Den vifta seg utover i møtet med sjøflata.

 

Jeg fikk sendt mail, om at jeg kommer på jobb i morgen.

Radiusen for bevegelse av hodet er ikke stor.

 

Har legetime i morgen.

Tenkte jeg skulle illustrere situasjonen min med en figur med mange armer, som kjemper mot baller rundt seg med sverd i hver arm.

I de forskjellige ballene var fortid, framtid og aller mest nåtid.

Nåtida inneholdt jobb, privatliv, helse, økonomi og så klart min personlighet.

For å forklare…blir så lei av orda.

Ord er så lett å misforstå, det ser vi også her på bloggen, mistolkninger av hverandre og det folk står for.

Tror alle mennesker vil det beste. Ut fra sitt ståsted.

 

Paradokset med å bruke orda, men samtidig begrensingen.

Når en skriver og snakker er det alltid mottakerne som skal tolke. 

 

Derfor strekker ikke orda til med å forklare legen at jeg ikke tror jeg er flink nok til å ta vare på meg sjøl.

Og hva skal han gjøre med det?

Si det…

 

Tror egentlig det er fint lite, men han kan høre på og notere.

Resten må jeg nok finne fram til sjøl.

 

Vet ikke om jeg får laga en tegning, men kanskje jeg kan fortelle om den, uten å fortelle for detaljert.

 

Jeg skal snart ut i regnet.

Jeg er ventet.

Skal lage middag.

Vet ikke hva.

Her hjemme har jeg rota mer enn jeg har rydda.

 

Men jeg kommer tilbake, da kan jeg forsette.

 

Og jeg skal rydde i meg sjøl, sette helsa på si hylle og forstå-.

Forstå tid.

Forstå hva som må til.

Forstå min egen energi.

Et evig arbeid.

Jeg vil bare fungere best mulig og få tatt ut mitt potensiale.

Slik jeg tror alle ønsker.

 

Greier du å kjøre din kurs godt?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
      1. Det er så fint å høre du har. Jeg lærer og det blir bedre, men akkurat nå har jeg ikke så mye annet å gjøre enn å takle dette :). Klem <3.

    1. Fint å lese dine refleksjoner, spennende å prøve å forstå tankene dine, og noen ganger overfører jeg spørsmålene til min egen tankeverden. ♥ Tror jeg har ganske stø kurs, men ikke mer enn jeg må…

      1. Det er veldig bra at du har <3. Her ble det for mye omsorg som jeg ble såpass aleine om at jeg mista mye av min tid. Og da kan en begynne å spekulere på hvorfor det ble slik, og havne i forskjellige lag av tanker. Det er spennende, men så blir en inn i mellom for sliten :).

        1. Skjønner godt at du blir sliten. Jeg hører om mange på min/vår alder som er i den situasjonen at de har foreldre som trenger oppfølging fra dem med omsorg, tilsyn, pleie, praktisk hjelp, osv. Jeg har mange ganger tenkt at jeg er heldig som ikke trenger å “passe på” mine foreldre. Og jentene mine er store nok til å ta vare på seg selv. Jeg har dermed mye tid til meg selv, noe som gir meg mulighet for å prioritere og hvile mye nå når helsa er dårlig.

          1. Det er fint å høre at du har mye tid du kan bruke på deg, og det er koselig å lese om de prioriteringene du gjør. Det er det som er så fint med blogg, at en kan ta del av de gode tinga og forstå de som ikke er så bra. Og noen ganger blir det slik som det jeg er i, men ser stort sett på det som en mulighet til å forstå mer. Noen ganger har en kapasitet og andre ganger er en bare for sliten.

      1. Takk, ja har vært litt av et vær. Nå er det sikkert falt noe snø i Trondheim også, her er det et hvitt strø over naturen. Ha en fin dag <3.

      1. Regnet gjorde meg i hvert fall engstelig, mye husmasse jeg føler ansvar for. Helsa må jeg nok leve med, men gjøremåla må nok komme i samsvar med den…og det får vi håpe jeg greier :). Nyt dagen din <3.

    2. « Den vifta seg utover i møtet med sjøflata.» så fin ein setning. Fint hele innlegget. Du får fortell om tegninga. Selv om du må bruk ord, tru æ legen skjønne ka du mene. Lykke te med dagen <3

      1. Så arti at du syns <3. Takk. Tegning vart d, men itj legebesøk. Kjente æ fikk vond i mæ da æ for frå legekontore å møtt æn ambulanse me blålys å satt d i sammenheng me at legen mått ut i hasteoppdrag. Tenkt over di forskjellie virkelighæra folk befant sæ i. <3

        1. Det e mange virkeligheta som hende parallelt med hverandre. Håpe det gikk bra med pasienten som trengt hastehjelp. Og håpe du får møtt legen te uka <3

    3. Min kurs er nok litt vinglete om dagen….
      Det har dessverre lett for å bli misforståelser i skrevne ord, da det ikke alltid er så lett å forklare hva man mener. Både hos den som har skrevet et innlegg og den som leser. Så har man jo de som aldri leser alt, og da går det jo som det går. Her i Oslo har vi hatt en fin dag i dag, klarvær og litt sol.

    4. Så deilig med sol. Håper den fortsatt skinner hos deg. Her snør det i dag. Interessant med ord, tolkninger, mottaker og bevissthet…syns jeg. Vinglete perioder kan det komme mye bra ut av, sjøl om de kan være utfordrende å være i. Her føler jeg at jeg har et friminutt, det er godt. <3 Klem.

    5. Nei, er svaret på det siste. Jeg er alt for lite flink til å ta vare på meg selv. Legen min sa at jeg skulle ta det rolig, men legen bor ikke i mitt hode eller mitt hjem. Men jeg prøver å ta vare på meg selv og jeg tror det er det viktigste, at jeg tenker etter og prøver. I kveld hadde jeg mange planer, men nå satte jeg vekk skurebøtta og lot bakevarene stå der. Nå er det helg. Klem 🙂

    6. Bra du fikk satt bort skurebøtta. Og så må vi bare øve, sannsynlig begge, med å ta bedre vare. Nei, man er bare i sitt eget hode, og det ser jeg; jeg kan være den største pådriveren sjøl. Tror det er litt slik, vi vil så gjerne. Men viljen til å ville bedre, den er bra, tenker jeg. Tror man blir litt flinkere og litt flinkere, slik at det blir bedre. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg