Reiseradioen

 

 

 

Radioen står på, så kommer den…

 

 

 

 

Sommerens lyder helt tilbake til barndommen, lyden av Reiseradioen.

Og en godt planta sommerfølelse stiger fram.

Helt tilbake til sommer i barndommen.

Mange år med den kjenningsmelodien.

 

 

En kommentar over temaet for noen år siden.

Publisert i en liten avis for snart atten år siden.

 

Heldigvis er ikke sommern over ennå.

 

 

 

Sola skinner.

 

 

Jeg kom sent hjem i går.

Etter forbehandling av to sett føtter, møte over nett og kjøring for å henge opp plakater, innom museet for et overblikk.

Tok mor med på turen og hun satte pris på å se noe annet.

 

 

Det regna, regna hele dagen.

 

 

Etterpå, etter middag sammen med mor og sovne i stolen, snakka vi.

Snakka om slikt som betyr, om ikke være et offer, men ta ansvar for seg sjøl.

I hodet.

Hva man tenker-.

 

 

 

Hjemme var veien oppkjørt av traktor.

Plasseringer av høyballer.

Traktorføreren hoppa ut da jeg kom, for å høre om han kunne få plassere høyballer på en stripe til. Jeg sa ja.

Så ble det snakk om huset, om forfallet, om selging, om ansvaret med en slik eiendom.

Sannsynlig er jeg et bygdarykte-.

Orker ikke la det få plass, for jeg vet grunnen.

Jeg føler huset, eiendommen og jeg er i en symbiose, vi er like slitt og forfallen.

Men følelsen er ikke direkte god.

 

 

Om ikke anna så sover jeg godt.

Snart skal jeg ut, kjøre inn til sentrum, planlegging, utskrifter, mekke en plakat til, sette opp innkjøp, få skrevet et referat…og så håper jeg dagen blir kort, at jeg får jobba fort.

Regna etter at jeg bør ikke jobbe mer enn tre timer i dag, jeg har allerede nok overtid.

 

 

Og så er det sommer, må fokusere på det, ikke alt det andre som veier tungt.

Fra Reiseradioen plapres det lett…

 

 

Ha en riktig nydelig onsdag.

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Fotpleie er noe av det beste som finnes, og jeg hadde time på fredagen som var og det føltes som om jeg hadde fått nye føtter. Jeg hører ikke så mye på NRK ellers i året, men om sommeren er Reiseradioen et must. Skrev litt om det på bloggen og hva som er min ultimate sommerlåt, Svantes lykkelige dag (om litt er kaffen klar). Hva er din?

      1. Ja, fotpleie er godt, det unner jeg meg to ganger i året. Enig, Reiseradioen er det ultimate sommerprogrammet. Vittig vi begge skrev om den da :). Jeg var inne nå og las innlegget ditt og der ligger svaret på min sommerlåt fra tidenes morgen :D. <3

    2. Jeg har også koselige barndomsminner med Reiseradioen. Tror ikke jeg har hørt på siden jeg var lita og bodde hjemme hos mamma og pappa… ☀️

      1. Da må du unne deg et gjenhør…nå er så klart programlederene i Reiseradioen yngre i hovedsak, litt mer bråkete og sjølfokusert. Men kjenningsmelodien er verdt det :D.

      1. Dagene blir ikke kjedelige, men har ønsket å kjede meg “litt”. Skal prøve å nyte sommeren, også fram til ferien. Den blir i august. Håper du også får fine og rolige dager framover. Vært mye rundt deg<3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg