Rett fram

 

Av og til gjør man det enkleste, bare går rett fram.

 

 

 

Før kvelden kom og fredagskvelden fikk slippe til, bestemte jeg meg en tur ut. På ovnen sto det en suppe og putra. På to stekebrett sto det kanelboller å heva.

Da passa turen.

Ute hadde det begynt å mørkne.

Sola var gått ned i horisonten og fikk verden til å virke enda mørkere i motlyset.

Det var kaldt.

Glad for at jeg hadde dekt til hodet.

Vannet langs veien var frosset. Det så finere ut enn hva bildet viser.

Det var mye biltrafikk.

Svuitsjj, svuitsjj

Men de kjørte fint utenom meg, så jeg syntes nok greit i refleksvesten min.

Mye rart en kan finne på, jeg begynte å fundere over brøytestikkene, om de er satt ned etter et fast mål. Begynte å regna skritta mellom, den første 60 skritt, neste 29 skritt… så da fikk jeg svar på det.

Ikke den mest spennende turen.

Da jeg hadde gått slik omtrentlig 15 minutter snudde jeg. Da ville det bli de berømmelige 30 minuttene som er anbefalt.

 

Veien lå foran meg, tilbake til en varm stue.

Litt tidligere, før jeg gikk ut, ville jeg tenne opp i ovnen. Oppdaga at jeg var tom  for fyrstikker. Fant en lighter som bare gnistra.

Men til slutt fikk jeg til en bitte liten flamme. Og med det ble det fyr i ovnen.

Det var godt å komme inn i huset igjen, da hadde jeg også gått framom klessnorene for der hadde vasken snurra seg rundt snorene. Fikk ta med vasken inn, den var blitt tørr i den kalde vinden.

Jeg komme meg inn i varmen, landa i stolen og kose meg med maten som var ferdig, det vil si, jeg måtte steke kanelbollene. Fikk med meg Dagsrevyen og tv-kvelden på NRK.  

 

I dag må jeg i butikken. Noe av det jeg skal kjøpe tenker jeg du gjetter…

Må kanskje skrive meg en liste, ene lyset hadde også gått på badet.

Dagen er ny med Nitimen i bakgrunnen.

Ingen ting jeg egentlig skal, men føler likevel at jeg «må». Så det blir nok en tur framom moren min, hun har forresten ikke middag heller i dag… det må jeg nok rette på.

 

Fin, fin lørdag til deg.

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Da får du sikkert kjøpt fyrstikker i dag, tenker jeg. Godt med fyr på peisen framover nå. Jeg har igjen litt ved fra i vår, så kommer nok til å sette fyr på den i kveld eller i morra jeg også. Og dessuten har jeg bestilt ny ladning med ved som kommer neste uke, så dette skal bli bra. Riktig god helg🙋🏼‍♀️

      1. Det ble fyrstikker, må ha det nå 🙂
        Koselig med ved og veldig fin varme. Da ble det sikkert fyr i helga.
        Takk, håper du har hatt en nydelig helg <3

    2. Man må kle seg godt når man skal ut nå, for det er ikke sommer temperatur lenger. Nå snør det ganske bra her i Oslo, og det har begynt å legge seg på bakken kan jeg se. Handlet inn til helgen i går, men klarte å glemme noe jeg skulle ha til middagen i dag , så da måtte jeg ut igjen. Er nok greit å ha et lager med fyrstikker, eller et par peislightere. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

      1. Håper dere slipper at snøen legger seg, for tidlig. Håper helga di ble fin.
        Det ble fyrstikker…peislightere syns jeg blir så fort tomme.
        Takk, har hatt en god helg. Klem <3

    3. Deilig med tur, og komme hjem til varmt. Og NESTEN varme kanelboller 🙂 Her har det bare sluddet og vært riktig så ufyselig i dag 😛

      1. Det var veldig godt å komme inn i varmen etterpå <3
        Håper denne snøen forsvinner og at dere får litt varmere dager framover:)

      1. He, he, lappen glemte jeg av – men fyrstikker ble med hjem. Og hele helga har vært god. Håper din helg også var fin. Klem <3

    4. Tør du gå ut når suppen putrer på ovnen🤔 jeg er så redd for slikt, har nesten blitt brann hos meg før… jeg må ordne med ved til ovnen snart jeg også men tenkte å vente til november. Ikke så kaldt hos meg enda, annet enn vindfulle dager…

      1. Ja, når turen var så kort går slikt bra, har elles induksjon som kobler ut ved det miste tull. Men har du nesten fått brann skjønner jeg du er skeptisk. Godt med ved i hus. Har sett det har vært masse vind på dine trakter.

      1. Det har du helt rett i, nå er det både lys på badet og fyr i ovnen 🙂
        Takk, dagen ble fin og det håper jeg din også ble <3

    5. Det er godt med litt frisk luft og godt når man rekker å ta turen ut.🤩
      Fyrstikker og lighter må man ha i hus nå, ja.😅
      Vil tro det var deilig med suppe og kanelboller når du kom inn.🤩🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg