Ringen er slutta

 

 

 

Her om dagen var var jeg og feira søster mi, men jeg var en dårlig gjest som ikke hadde med gave. I går fikk jeg kjøpt og i dag levert.

 

 

 

 

 

Så ringen er slutta, uten at det var ring hun fikk…

Hun kom med et par ønsker og ett var en bok. Nå er det ikke bokhandel i umiddelbar nærhet. Men i går kjørte jeg oppover til Orkanger.

 

– Skal vi møtes til en kopp kaffe, spurte jeg sønnen.

 

Vi ble enig om at jeg henta han etter utført ærend.

 

Jeg fant både bok og termokanne, begge deler ønska. Fikk også kjøpt meg ansiktsmaske og Q-tips uten plast.

Egentlig skulle jeg hatt en par stekepanner, den minste var utslitt og den størst holdt også på å bli det. Så da jeg møtte sønnen spurte jeg om vi ikke skulle kjøre til IKEA.

Vi kunne spise der og høre om søstrene ville være med.

 

Derfor dura vi inn mot byen, jentene var begge ferdig på jobb og sa ja til invitasjonen.

 

Det synte seg vi var for sent ute for å få kjøpt mat.  Så vi tok bare runden gjennom butikken nede.

 

Der fant yngste pleddet sitt, jeg syntes at det burde vært både dyrere og hatt en mye bedre kvalitet for å være bærer av dette navnet.

 

 

Men hvor skulle vi dra?

 

Etter litt rådføring ble vi enige om Egon.

Der var det så fullt at vi måtte sitte ute. Må si jeg ble ordentlig overraska over at det var så mange folk på byen en mandagskveld.

Vi gikk i stedet til Solsiden og Una.

 

Der var det også bare plass ute.

Men innkledd i pleksiglass og med varmelamper var ikke det noe problem. Vi satt med utsikt mot kanalen og blomsterbrua.

 

 

Og det ble en skikkelig hyggelig stund med god mat. Det var lenge siden bare vi var samla, og vi var enig om at det både var hyggelig og godt å kunne møtes slik.

 

 

Som eldste sa, en føler seg så trygg.

 

 

Vi kjørte jentene hjem før vi tok returen til der eldstemannen skulle av.

 

Turen min hjem gikk fint etter bortimot øde veier.

I dag våkna jeg sent.

Jeg fikk vite at mellomste søster var framom hos foreldra mine. Hun dro tilbake til byen, været var ikke så fristende til mer hytteliv i denne omgang.

 

Så da dro jeg dit med gaven.

Drakk kaffe og pratet.

Da søsteren min dro slo jeg følge.

Jeg fikk en innskytelse; skulle vi ta en liten prat to sammen.

 

Dette førte til at jeg kjørte med henne et stykke på vei og vi kjøpte oss en matbit på Kafe Koselig.

Det ble en ordentlig fin prat, der vi møttes på et godt vis.

Det er ikke alltid alle samtaler er like vellykket, men samtalen vi fikk var skikkelig bra.

 

Har du erfart dette, at noen ganger blir samtaler mer vellykket enn andre ganger?

 

Nå er gaven kjøpt, levert og dagen feira ferdig. Og jeg har en dag igjen av ferien min i denne omgang. Søsteren min og jeg  var begge enige om at i ferier bør en gjøre det en vil. Som plutselig dra å kjøpe seg mat på en kafe og ta en god prat.

 

 

 

10 kommentarer
    1. Ja i ferier skal man gjøre det man vil… blir litt unntakstilstand for mange det i år… men NOE man vil håper jeg de fleste får til. Virker som du har hatt fine dager med folk du er ekstra glad i

    2. Nå blei jeg varm i hjertet! Så koselige dager for deg! Og ja – jeg er helt enig – i ferien skal man gjøre bare akkurat som man vil! Gode klemmer til deg <3

    3. Du får kom tebake te Trondheim i 2. ferie-sekvens 🙂 va fint å vær samla.
      Gode samtala e viktig å ha. Og helt enig med dåkk, gjør akkurat som dåkk vil! ❤️

    4. Sånne dager er topp, med familie av alle slag. Og noen samtaler kan bli veldig GODE ja, mens andre dager er det mer flaksende ord som fyker mellom, og kanskje er “greit nok”. Men deilig med de gode samtalene også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg