Rosa skyer

 

 

 

Himmelen var blå, skyene var rosa. Og det var natt.

 

 

 

 

Jeg hadde lagt meg uten å dra for gardinene.

Sjøl om klokka nærma seg midnatt hadde himmelen en sterk blå farge.

Og skyene VAR helt rosa.

 

Vurderte om jeg skulle stå opp for å prøve å ta bilde av dette synet. Men jeg hadde lagt meg. Og jeg skulle på jobb neste dag, helst tidlig. For været hadde så gode meldinger.

Det var da det slo meg, med alle timene av overtid, ingen avtaler og regn senere ut i uka, at jeg kunne ta denne arbeidsdagen når regnet kom.

 

Så jeg sovna med den tanken.

Og jeg sov.

Jeg sov uten vekkerklokke.

Jeg sov og jeg drømte.

Om vann og bølger. Til og med båten jeg var på, en stor båt, holdt på å kantre. Men jeg var ikke redd.

 

Da jeg våkna etter åtte og en halv times søvn, var jeg helt omtumla. Slik at en tror en ikke vil greie å bli ordentlig våken mer.

 

Men en blir alltid det.

 

 

Dagen har hittil gått stille i dørene. Skyene har trukket over den blå himmelen.

Jeg tenker.

På ene sida bør jeg bli mer sosial, på andre sida vil jeg trekke meg unna.

Motsetninger.

Jeg tenker jeg må tenke de tankene jeg ikke har tenkt.

Er lei av repriser.

Det er vel ikke slik at en skal sitte fast om en er blitt godt voksen?

Men det er det å finne ut av det, finne de tankene som forklarer for en-.

Nå føler jeg at jeg skrive en slags reprise.

 

Og – jeg har det helt greit.

Dette er ingen dystre tankeøvelser.

Jeg må bare finne nøkkelen til der de tankene jeg vil tenke, ligger.

 

Nå skal jeg gå ut å ta et bilde til å illustrere dette innlegget.

Det blir sikkert en blomster.

 

 

Og det ble det. Pluss litt til.

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Et svev mellom drøm og virkelighet 🙂 Det hender man kommer inn i sånne modus. Har faktisk husket mer av drømmer de siste par år enn noen gang før.. hmmm.. alderen kanskje…. ?

      1. Tror kanskje ikke det har med alder å gjøre. Vet mange eldre som ikke husker drømmene. Kanskje en har mer kontakt med seg sjøl…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg