Så gikk bare kvelden

 

 

 

For sliten til å skrive ingress.

 

 

Bildet er tatt av Heather Kitchen fra Pixabay

Mørkt og høst.

Siste dagen i oktober er dandert til knask eller knep.

Her en det nok ingen som kommer for å ringe på døra, ringeklokka virker ikke.

Ungene har i mange år vært bedt sammen til noe som blir kalt «Hallo venn».

Så liten sjanse at noen finner veien til til mi dør i mørket.

 

Men jeg fant veien hjem.

Etter en dag på jobb og et besøk hos mor.

Trist å oppleve at enda er jeg sliten etter dagene før helga.

Hodet mitt var bare slitent.

Tåler veldig lite før det krysser seg.

 

Føler meg uelegant.

Mor hadde tv’n på, høyt.

Det føltes uholdbart.

Hun skrudde ned, men likte ikke at jeg ga uttrykk for at apparatet sto på.

Hun mente hun var så vant til å være aleine at hun ikke slo av sjøl om det var folk på besøk.

Jeg blir bare mer sliten når jeg allerede er sliten.

 

I natt skal jeg sove godt og lenge, er plana.

Og så våkne frisk og rask i morgen.

Det er også en plana.

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg var ikke hjemme i går, men jeg tviler på om noen kom innom å ringte på. Mange år siden noen gjordet det nå. Jeg kan kjenne på det med at tv’n står på for høyt, syntes det er plagsomt og blir veldig sliten av det. Håper du har fått en god natt søvn, og at dagen i dag blir god, klem 🤗

    2. Ikke lett å komme seg igjen. Du har jo tatt mange legesjekker, så du skulle vel ikke mangle verken jern eller vitaminer? Jeg irriterer meg grønn over tv som står og durer uten grunn. Men jeg har funnet ut at jeg er gammeldags. Ha en fin dag. Klemsiklem:)

      1. Ja, det har vært jevnlige kontroller, men skal lite til før at hodet ikke virker og kroppen like så. Tror det er mange som reagerer på for mye tv, uansett alder. Takk, fin kveld til deg. Klem <3

    3. Jeg håper det går etter planen 🤗 Jeg synes det er uholdbart når TV står på samtidig som man skal sitte og snakke sammen. Klarer ikke å konsentrere meg om praten da, og blir sliten av støyen. Må ofte si fra om at jeg gjerne vil at folk skal skru av, og folk respekterer heldigvis. Men ekkelt å måtte si fra…

      1. Nei, en kan ikke prate når tv’n står på. Det er så klart kjedelig å si i fra og jeg prøver i det lengste med mor, men hun var liksom i tv-modus den kvelden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg