Samles

 

 

 

Freeeedag, snart lørdag. Og jeg er…ER…intet mindre.

 

 

 

Så hva skal jeg skrive så?

Med denne starten bør jeg vel følge opp med noe spektakulært.

 

Men det har jeg ikke.

Det er bare det at jeg er hjemme hos meg sjøl.

Hjemme i mitt eget hus. Som første natt på nesten to uker skal jeg sove her.

I min egen seng.

 

Huset er kaldt.

Sjøl om det fyres rødglødende.

 

Jentene kom hjem, sammen med kjæresten til yngste.

I morgen kommer kjæresten til mellomste og eldstemann.

Vi samles.

 

Til helga er det allehelgensdag.

Vi ville samles, besøke fars grav og være i sammen.

Mor skal prøve seg på en natt aleine.

 

I morgen kommer mellomste søsteren min med mann, de blir der i helga.

Så i ettermiddag satte jeg meg i bilen for å kjøre hjem, få på varme og gjøre klart.

 

Og så kom de.

 

 

Seinere dro vi til mor og laga mat der, noe hun satte pris på. Både maten. og ikke minst det unge besøket.

Så la hun seg før vi dro, slik at hun fikk hjelp og følte seg trygg.

 

Nå skal vi være i ro her i hele morgen.

Den tanken er så god.

 

Så her kan jeg sitte og være, bare være i mitt hus.

fortsatt litt kaldt.

Men godt likevel.

 

 

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg