Sent i natten

 

 

 

Sent i natten får fingrene løpe over tastaturet. Jeg spiser lakris og er sporet av.

 

 

En ulykke kommer sjeldent alene, er det sagt.

Og det er sant.

Faktisk så sant som det er sagt.

 

Men uten nevneverdig ironi kan jeg si at etter noen runder i livets boksering, har jeg lært meg noen teknikker.

 

Om du skulle komme til å tro på kriser og dets like, må jeg skuffe.

Ingen krise.

Full kontroll.

Kanskje en anelse matt.

Men så er da også langt på natt.

Når dagen er lys, kan jeg skrive om de siste forviklinger, avviklinger og turer bak ratt, på hjul, i øst og vest.

Da tror jeg disse fortellinger blir best.

 

Muligens er jeg overtrøtt.

Noe er tapt, men jeg sitter her, i en grønn sofa og tenker at alt går.

Alt går, både i år og neste år.

Litt tilgang på lakris blir aldri feil.

Og i morgen starter jeg dagen med fulle seil.

 

Men først litt søvn…jesp…

 

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg