Skrivelat

 

 

 

 

Det er mange typer latskap. Tror jeg er skrivelat.

 

 

 

Aldri hørt om det.

Det ordet-.

Men tror det må være noe.

 

Jeg spacer så lett ut. Kan snakke med noen på messanger, så må jeg plutselig sjekke mail, som jeg ikke orker å lese. Tenker jeg skal lese forskjellig på nett, men fokuset detter ned etter første setning.

Så antakelig er det ikke bare skrivinga…

Jeg er ufokusert.

 

I går hadde jeg juleplaner, om baking og slikt.

Jeg fikk tatt noen melposer og satt ut på kjøkkenbenken. Da var fokuset borte. Jeg skjønte at det var som å bestige et fjell å bake det brødet. Så jeg landa i en stol.

Før jeg la meg spekulerte jeg på om jeg holdt på å bli syk. For jeg var snufsete. Fant ut at dagens planer måtte skrinlegges. Skulle på et foredrag.

 

I dag var snufsinga over og jeg har bakt de to brødsortene som sto på lista i dag.

Foredraget måtte jeg bare la passere.

I morges var skyen mørk over meg da jeg våkna. Helt uten grunn. Ja, jeg har en hektisk uke. Men har tenkt å stå i den.

Er bare litt lei av meg sjøl.

Og med disse orda avslutt jeg denne søndagen enda et skritt nærmere jul.

 

 

 

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Fornuftig du tok dagen fri for gjøremål, anna enn dæm som va grei å gjennomfør <3 og håpe du våkne med skyfri himmel i morgo <33

      1. Foreløpi e d mørkt ut, men må straks ut…småmerkelig dag, styremøte vettu, i ættemeddag. Rart når æn veit så lite framover som er t-felle no. Klæm <3

        1. Jaa skjønne det e rart, blir godt å vit mer. Håpe du får ting mer klart etter møtet. Lykke te med dagen <3

    2. Jeg vet ikke om jeg er skrivelat, et godt ord forresten, men for meg er det nok at jeg har så mange tanker og planer i hode på en gang, at jeg ikke klarer å fokusere på noe av det. Tror jeg må lære meg å sortere tankene mine, så det ikke hele tiden blir kaos i hode. Håper mandagen din ble god, klem 🤗

      1. Takker, he, he, Tror det kan handle om en oppheting av tanker her også…noe av grunnen i hvert fall. Dagen i går gikk fint. Riktig god tirsdag til deg <3

    3. Skrivelat, ja, det kan vi bli innimellom, men det er vel fordi det er for mye av annet.
      Det er jo sjelden du er det, men du har jo nok annet å bruke tiden på da 😉
      God mandagskveld! Klem ❤️

    4. Lurt å følge magefølelsen, og greit å være skrivelat… Så kommer ofte iveren etter å gjøre ting senere… Jeg er mailleselat, har vært det lenge, noe som har resultert i mange hundre uleste mail… Tar det senere…

      1. Kjenner til det også, å være mailleselat :D, i den private mailboksen…men får fryktelig mye spam/reklame.Prøver å kaste, men får mange om dagen, så fylles opp. Vi tar det senere :). Klem <3

        1. Jeg har en plan om å “rydde” i mailboxen ti minutter hver dag. Det burde være overkommelig, men jeg er ikke klar til å starte med den jobben enda. “Senere” er et bra tidspunkt! Returklem 🙂

    5. Det er ikke alltid like lett å skjønne seg på hva kroppen vil, men man gjør lurt i lytte når den gir beskjed om hvile.😀👍🏻
      Håper du føler deg bedre i dag.🤩🥰

      1. Det har du helt sikkert rett i, men må si jeg kan være veldig uenig med kroppen inn i mellom :D. Gårsdagen gikk veldig bra og i dag har jeg ikke tid til å kjenne etter. Nydelig dag til deg. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg