Smøre ord og matpakke

 

 

 

 

 

En mandag banker på. Himmelen er grå, det er til å forstå.

 

 

 

 

Matpakken skal smøres og en fortkort dusj gjennomføres.

Min hest, min bil, står salt opp, sprek som en bille etter en dag med hvile.

Møte, skriving og skravling ligg foran.

En enkel mandag.

En mandag i september.

Nok en dag uten riter.

Fortsatt litt svimmel med trykk i øvre etasje, en kropp som ikke ønsker seg noe særlig mat. Men matpakken må likevel smøres, enkel og grei.

Aller enklest er det bare perletomat jeg ønsker meg.

Glasset med limevannet er alltid godt, her jeg drikker det i en og en slurk, så smått.

Så slike kommer dagen seg i gang, smått om senn, ikke i det store renn.

Nå ser jeg en forsiktig solstråle på en gulnende bjørk.

Det er håp for dagen, sjøl om buksa jeg tenkte å bruke henger til tørk.

Dagen er ny og dagen er fin, til tross for at mandager i  årrekker har farget mitt sinn.

Jeg ønsker en dag så god, både til deg sør, vest og øst og langt opp i nord.

Nyt den og bruk den, og jeg vil prøve det samme, vær snill og god mot alle vi er i lag med.

 

Fin mandag til deg.

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Herlig!🤩
      Et flott og beskrivende mandagsdikt.🥰
      Håper dagen har vært flott.🤗
      Nyt høstkvelden!🍃🍂

    2. God kveld 🥰
      Det har vært grått her i dag også, og i ettermiddag kom regnet også som fortsatt holder det gående.
      Hadde litt problemer med å få i gang kroppen jeg også, men det ordnet seg etter hvert. Håper din mandag ble fin, klems 🤗

      1. Kjedelig med denne kroppen av og til, håper dagen din i dag ble bedre <3. Mandagen gikk bra på det viset at jeg skjønte jeg måtte ikke presse. Så i dag sitter jeg i stua mi uten å kjøre land og strand. Tror det var lurt :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg