Snart, snart…

 

 

 

 

Uro i kroppen. To dager igjen. Før ferie. Før at det kan bli ro.

 

 

 

 

Har du stått opp, mamma, det er midteste som sier det.

 

Det er enda tidlig morgen og jenta er en tur oppe, før hun murmler videre.

Hun spekulerer på hvorfor jeg har stått opp.

 

Fordi jeg er våken, svarer jeg.

 

Syns sjøl jeg har et veldig logisk svar på det spørsmålet.

 

Tankene er i gang, og et ønske om å få alt på plass. Alt fra projektor og pc, som riktig nok er kobla mot hverandre nå. Men det viser seg at pc’n jeg fikk tilgang til ikke har nedlasta PowerPoint – så har foredragsholder brukt det, blir det mer utfordringer.

Har han bare bilder går det supert.

Og skulla jeg ha jobba på søndag har ikke dette vært problem, men det er andre som har fått ansvaret.

Jeg skal feire mors store dag.

 

Dette er noe av det tankene dveler ved.

 

Og så er det middagen på søndag, det viste seg være problematisk når vi bestilte to retter uten kjøtt i tillegg til stek. Men de skulle ringe tilbake samme dag jeg spurte om det. Etter og fått en utredning over hvor vanskelig dette var…

Det er tre dager siden nå, så dit må jeg ringe i dag – to vegetabilske retter eller med fisk, kan vi fikse sjøl – men det må avtales når vi vil komme å hente maten. 

Og gave til en 90 åring vet jeg ikke hva skal bli…men akkurat det problemet lar jeg være å styre med i hodet nå.

Men har du et godt forslag må du gjerne gi meg et tips-.

 

 

Og så er det morgendagen!

Ennå har jeg ikke satt opp spørsmåla jeg skal stille under morgensdagens happening. Men i dag skal vi ha gjennomgang hvordan dette skal fungere i praksis.

Jeg gleder meg til at jeg ser ryggene til publikum når der er på tur ut av salen i morgen kveld.

Da får vi håpe at hodet mitt ikke har koblet ut underveis.

 

 

Men seterdagen i går deltok jeg ikke på. Da satt jeg på kontoret og prøvde å få orden på utstyr. Kjørte eldste og mellomste opp og ned. De greidde  fint å være til stede i oppgavene, da jeg kom opp for å hente dem ble det skrytt, både av de og andre ungdommene som var med på arrangementet.

Og til tross for en dag bada i regn, hadde folk kommet.

 

 

Nå er det to dager til ferie.

Virkelig!

I helga blir det fullt av folk i huset, i og med at alle mine vil være her.

Da er det en liten detalj som står igjen, hva skal vi spise til middag… i dag, i morgen og på lørdag.

Men akkurat det ordner seg.

 

 

Og snart er det ferie…jeg har vel sagt det.

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Snart er det ferie, og det trenger du virkelig nå! 🙂 Håper du får til å bare nyte ferien, og at du slipper uforutsette ting igjen. Nå trenger både hodet, og kroppen din fri. God klemmer med ønske om god ferie etter disse to dagene <3

    2. Ungdommene kan vel ordne middag når de er hjemme hos a’mor? Vi må jo ikke ordne “alt for alle”. Vi har ikke ansvar for “alt” heller…Lettere sagt enn gjort, jeg vet det så inderlig vel. Like fullt så viktig. La andre ta ansvar, også så får det bli som det blir. Jeg fikk skussmål som “elendig vertinne” en gang. Jeg satt nemlig og skravlet med mine gjester i stedet for å ha hovedfokus på serveringa. Men jeg hadde både lagd maten (og måtte stå for oppryddinga etterpå)…Så jeg tok det ikke til meg…😉Lykke til med alt forestående! Ønsker deg en herlig ferie, og at du får til å kjenne etter hva DU har lyst til!💚

      1. Unge er flinke til å hjelpe til, men uansett må det kjøpes inn og fantasien min på matfronten har vært dårlig om dagen :).
        Du hørtes ut som en god vertinne, syns jeg, man skal snakke med gjestene sine.
        Takk, ja den ferien skal bli god nå. Og så har jeg lovet meg sjøl at en slik situasjon jeg har vært i den siste uka skal jeg ikke ha mer!

    3. Kos deg med ferie. Og tips til gave til 90-åring: Noe mat. Jeg gidder jo nesten ikke SELV å få gaver lenger, og jeg er under 60… Så mamma ble veldig glad for mat-opplegg til gave. Eller en pen bluse 🙂

    4. Åå det var seen ferie, men håper den blir fin. Heh foreslår et mykt håndkle eller kanskje morgenkåpe🤔hvertfall noe hun kan bruke…

    5. Gave til mamman din – hva med gavekort på fotpleie eller hos frisøren? Sånt har jeg gitt bort med stor suksess….! Håper du lander snart… 🙂

      1. Gode forslag, ja hun bruker begge deler. Takk for forslag.
        Nå er jeg landet delvis, skal bake en kake før jeg drar for feiring i dag. Der samarbeider vi en hel gjeng, så etter hvert skal feriefølelsen få fylle meg. Men må en tur innom kontoret for å sette inn svar på mail.

    6. Det er snart snart her også om to dager, og jeg gleder meg virkelig. Gave til en 90 åring er sannelig ikke enkelt, for damen har sikkert alt hun trenger. Hva med en opplevelsesdag, og en fin kurv med noen godsaker oppi 😉 Håper du får en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. Gode forslag…ja, i dagen er dagen og jeg er enda ikke kommet i må. Men akkurat det går bra.
        Det blir godt med ferie både for deg og meg nå. Vi skal nyte den 😀 <3.

    7. Siste innspurt før ferien nå for deg.🤗
      Det blir nok deilig når alle brikkene er falt på plass og du kan lukke døren på jobb bak deg.🤩
      Ha en fin fredagskveld!🦋🌸

      1. Tusen takk, nå står det bare igjen å rydde litt på kontoret, sett melding inn i mailsystemet og et par småting til. Men jeg er framme ved ferien, det er bare nydelig <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg