Sommer og sol

 

 

 

 

Torsdagskvelden er mørk som en augustkveld. Og det passer som for i hose.

 

 

 

 

For vi har en liten uke igjen av august.

Jeg er på slutten av siste ferieuken min. En uke som ved et trylleslag ble gjort om til sommerdager. Temperatur opp på tyvetallet og sol.

 

Jeg falt ut av blogging, både å skrive og lese.

Jeg har gjort slik som jeg har tenkt.

Jeg har lest bok, jeg har tegna og jeg har vært litt sosial.

 

En av disse finværs dagene foreslo jeg for moren min og lillesøster, å ta en kaffekopp ved en rasteplass.

Jeg tok med kanelboller, mor tok med kaffe.

I sola satt vi å glitra, snakka og drakk kaffe.

 

 

Lillesøster bidrog med seigmenn og en sjokolade, tror jeg.

Og for mor er det veldig godt å komme seg ut.

 

 

I dag tok jeg igjen henne med igjen, sammen med et søskenbarn. Torsdag er balldag på Kafe Koselig på Kyrksæterøra, så da gikk turen over fjellet.

Mor var forresten en smule irritert da jeg ringte for å fortelle henne jeg var på vei.

Hun syntes jeg var alt for sen, sjøl om jeg hadde sagt at jeg ikke trodde jeg rakk det så mye før.

Hun gledde seg så til utflukten, derfor lå ikke sendrektighet innom tålmodighetsspektret.

For i dag tok jeg på slikt jeg gjør alt for sjelden, bilen min er en tut og fraktbil, veldig ofte.

Det gir resultat med rusk og rask. 

I dag tok jeg med støvsugeren, vaskebøtta og vindusvask og bilen ble en helt ny utgave av seg sjøl.

Jeg kunne ikke fylle opp bilen med damer som alltid har vært mye flinkere med vaskebøtta enn meg.

Og – jeg liker også ren bil, i grunn og bunn liker jeg veldig godt og ha det rent.

Men den energien, den energien…

 

I dag klarte jeg også dette. Så jeg kom sent, men vi hadde en ren bil. Og da vi først var på tur, ble alt veldig bra, veldig hyggelig…og slikt, for oss alle.

 

 

Nå sitter jeg er i mørket.

Det vil si, jeg har lys på inne, men ute er mørket mørkt.

 

Jeg kjørte forresten på en mus i dag.

Eller, kanskje berga den.

 

I morgen skal jeg være hjemme.

Tror sommeren er ferdig. Sannsynlig er den det, for i år.

 

Men jeg er veldig takknemlig for disse soldagen vi fikk i august.

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Takknemlig for soldagene ja 🙂 De kommer og går – og snart er august historie og september står for døren. Det er godt med mørket ute, synes jeg 🙂
      Lag deg en fin fin fredag 🙂

    2. god morgen ,du er flink til å ta din mor med på tur og besøke henne :=)og det er godt å lese att du har kost deg disse varme sommerdagene ,nå sier yr att her inne i fjorden hos meg skal det ikke være mer nedbør i kommende uke ,det er godt å høre ,litt kjøligere enn uken som har vært ,så høsten banker nok på ja sånn er det når vi skal inn i september

    3. Er det ikke sånn ferien skal være, at vi kobler oss ut fra sosiale medier og er med de vi bryr oss om eller sitter i stillheten med en god bok. Sånn vil jeg at min ferie skal være, og den har også vært det. Hyggelig å kunne reise ut med venner eller familie på små turer og bare kose seg i den fine temperaturen.

      Jeg har fri fram til onsdagen, og skal nyte de siste dagene i ferien min. Ha en fin fredda, klems 🤗

      1. Heldig som har fri fram til onsdag, jeg går rett på møteverden i dag og tror ikke jeg har så mye å tilby.
        Jo, godt med ferie som får flyte med oss <3

    4. Deilig at du har brukt dagene til å kose deg og nyte sola disse siste feriedagene dine.🤗☀️
      Nå merkes det godt at det er blitt mørkere på kveldene nå.
      Ha en finfin fredagskveld!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg