Sommerferien

 

 

 

En liten gjennomgang og summering. Av sommerferien.  

 

 

 

Fire uker over.

Hvilke forventninger hadde jeg, hva trodde jeg ville skje og hvordan ble ferien?

 

 

Noen forventninger hadde jeg nok.

Litt ønsker.

Samtidig syntes jeg det var dumt med så sen ferie. Må innrømme det.

Har hatt det slik i over ti år. Ikke for det at noen har sagt jeg må, nei, det er jeg sjøl som har lagt på meg dette.

Nå var sommeren så helt uten sidestykke før ferien, fantastisk, at slik hadde det vært en god følelse av sommer.

Det jeg gledde meg veldig til, var minimalt med timeplan.

Akkurat det ble ikke et valg, men en nødvendighet.

 

 

Jeg las gjennom det jeg har skrevet disse ferieukene, det først som slo meg var at helsa ikke var på parti.

I og med at starten, etter biltrøbbel, var en ny periode med til dels høy feber, legebesøk og skikkelig nedsatt allmenntilstand.

Etter legebesøk og videre henvisning til sykehus, der jeg fikk avslag som jeg var glad for, kom jeg etter hvert til at det må ha vært et utslag av å ha spist for mye frø. Opplevde dette for noen år siden, kom jeg på.

På grunn av at jeg var billøs og ikke kom meg i butikk, fant jeg ut at jeg skulle lage meg snacks av gresskarfrø. Laga meg en god porsjon og kosa opp alt.

Frø er bra, men store mengder blir for hardt for tarmene. 

 

Siste del av ferien fikk jeg en god gammeldags forkjølelse der jeg hoster ennå.

Altså ikke det beste utgangspunktet til å være en energibunt. Til og med de Tibetanske ritene har jeg ramla ut av gang på gang gjennom sommeren.

Satser på at nå har jeg gjort i fra meg slike helseproblemer for lange tider.

Og jeg forstår meg sjøl bedre, at ting ble som de ble.

 

 

Ett av mine målsetninger for ferien var både påfyll av energi og gode stunder med masse latter.

Jeg hadde en dag der latteren satt skikkelig løst, det var på den forsinka feiringa av fødselsdagen min.

En dag som ble veldig fin.

Men alle disse turene i nærmiljøet jeg så for meg, ble det ikke plass til.

 

 

Det ble en uke på avveier, med noen dager i Trondheim og enda flere dager i Oslo.

Dager som var både gode, fine og spennende. Spenninga gikk over, men å møte fine folk var nydelig.

 

Alt i alt inneholdt ferien min mye fint.

De fire ukene gikk likevel fort.

 

 

Ett av hovedmåla, det å skjønne mer av framtida, jobb og evne til å stå i ting, det spørsmålet drar jeg med meg inn i høsten og framtida.

 

 

Det å starte på jobb i går var fint.

Jeg må få litt mer struktur inn i dagen min igjen.

Fram med timeplana og oversikta.

Det slo meg i dag, da jeg sto opp, at det som er godt er forandringene og veksling i det dagene har som innhold. Og det hadde ferien min.

Det bør hverdagen også inneholde.

 

Er du fornøyd med din sommerferie?

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. godt du hadde en fin ferie selv om du var syk noen av dagene også ,håper du hoolder deg frisk utover høsten .
      Jeg hadde en fantastisk fin sommer i nord ,helt perfekt siden det regnet mye her hjemme

    2. Var syk nesten alle dagene, så nå SKAL jeg være frisk i høst :). Ferien var fin. Din ferie har jeg ikke lest meg opp på, så det skal jeg få gjort en av dagene med tid i ermet <3

    3. Ferien vår må vi vel si var fin…i Kristiansund og Halden, ellers hjemme ☺️

      Godt når hverdagen er tilbake selv om vi kanskje hadde tenkt sommeren og ferien annerledes. Men sånn ble det for deg, og til tross for at du var en del syk, så har du fått oppleve litt annet enn jobb. Ønsker deg en god høst🙂
      Nyt kvelden. Klem 🥰

      1. Ja, dere finner på mye i sammen som høres fint ut 🙂
        Tror vel alltid en skal rekke mer, men tror jeg sier meg fornøyd med sommeren.
        Takk, vil ønske deg en fin høst og så tror jeg vil skal bestemme oss for en dag der du kommer utover…men det kan vi ta på messange 🙂
        Riktig fin onsdag til deg <3

    4. Så godt at du hadde en fin ferie! Variasjon på dagene er deilig – og godt å kunne gjøre “det man vil” lissom….! For meg er nok ukedagene veldig innruta, men helgene er varierte og deilige – året rundt! Klem <3

      1. Ja, syns du er svært flink med helgene dine og ikke minst alle turene dine, små og store. Du er til etterfølgelse 🙂
        Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg