Stikke av

 

 

Timene på kontoret er utsatt til i morgen. Det er jeg som lager stress i mitt hode.

 

 

 

I kalenderen min står det ingenting om at jeg er på jobb før biblioteket.

 

Etter møtet tidligere i uka kom så mye opp, og jeg tenkte jeg MÅ.

På jobb både da og da.

Referatet jeg må få skrevet, få opp skilt, innkalle til nytt møte for tror tidspunktet nærmer seg.

Omskrive en plan, finne nye bilder.

 

Jeg har så lyst til så mye.

Men blir alt for fort alt for sliten.

Døgnet har disse berømmelige 24 timene, der en skal sove i en del av dem.

 

Men i dag letna litt.

Tror jeg.

 

Ikke alltid en skjønner hva som er riktig før i ettertid.

Så egentlig har det vært enklere å leve tida andre veien.

Tenk det da, blitt yngre og yngre…

Men kanskje litt slitsom og ha blitt spebarnet med den erfaringa. Og etter stor sannsynlighet hadde hatt en mye større kunnskapsbase enn foreldra.

Kanskje like greit det er som det er.

 

Det er snart helg.

Ser værmeldingene lover kaldere temperaturer, regn og ingen lystighet i så måte.

Bare å kunne stikke av, til sol og varme.

 

 

Det har vært deilig det.

Sa det til ene datter mi i dag, at jeg har lyst til å stikke av.

Det hadde hun også, sa hun.

Men en kan ikke det, reflekterte hun…for en har skuffa så mange en er glad i.

Så i hvert fall sagt i fra til de.

 

Men ingen av oss stikker nok av, vi blir.

Regner jeg med.

Tar det som må tas.

Lager jul, kjører hit og dit på hjul og gjemmer seg ikke i skjul.

 

 

Har du noen ganger lyst til å stikke av?

 

 

 

12 kommentarer
    1. Det er vel sånn for en del av oss, at vi blir yngre og yngre, i hodet i alle fall. Men vi har kanskje ikke så rare gleden av det, demensen, eller alzheimers.
      Ja, nå for tiden skulle jeg mer enn gjerne stukket av litt, til sol og varme. Og jeg har til og med søkt på reiser. Men så har jeg slått det i fra meg igjen, for jeg tør uansett ikke å reise nå i smittekaoset.
      Men det bildet du har her, av nydelig sandstrand……noe såååå fristende.
      Håper du klarer å holde deg litt stressfri. Det er så mye bedre da, når man ikke stresser ♥

      1. Ja, det har vært deilig å bare spasere bortover denne stranden, uten en bekymring. Men det er nok ikke nå det er lurest å reise. Prøver å la være å stresse, det har vært for mye av det. Klem <3

    2. Å ja – noen ganger har jeg kjempelyst til å stikke av! Gjemme meg bort lissom…. så – skjønner følelsen, men vi gjør det jo ikke! 🙂

    3. Ja jeg skulle gjerne stukket av til den stranden hvertfall, men er nok ikke så impulsiv lenger…:) blir nok det samme som du så greit sier i den siste setningen…❤️

    4. Å ja, der er du ikke alene. Men det går fint å stikke av inn i det bildet ditt for en stund også. Herlighet så fint. Nei, vi får nok henge i stroppen og fortsette med friskt mot. Her er det i hvert fall opphold i dag, enda!!!! Ha en fin dag! Klemsiklem:)

    5. Ja, det hender jeg har lyst til å stikke av, og noen ganger gjør jeg det også. Tillater meg det. Vi lever mange ganger, med dør bare én gang. Gjør det du må, men fordel det, og ellers… Take advantage! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg