Store forhold i det små

 

 

En liten nattahistorie fra virkeligheten. Som egentlig bare er snål.

 

 

 

Meldinga tikka inn, spørsmålet var hvor stigen ble lagt.

Stigen som vi lånte.

 

Så vidt jeg visste ble den lagt der vi bli enig om. Men sendte melding til eldstemann. Får raskt svar om at han og kameraten la den utenfor inngangsdøra, ved muren.

 

Så langt, så bra.

Bare at det var ingen stige der.

 

Utenfor det brune huset, sier sønnen min.

 

Det er da jeg skjønner missen.

 

Her jeg bor ser vi tre hus og så er det noen flere bakom hauger og tær.

Altså svært så grisgrendt og landlig.

Og jeg har bodd her i 14 år!

 

 

Nå var ikke eldste med da vi flytta, han skulle til med videregående og flytta til faren.

 

Tror haka ramla ned på meg, får nesten lyst til å bli irritert.

For jeg trodde han visste hvor de få naboene bodde.

Men det gjorde han altså ikke.

Og kan jeg bli irritert over at han ikke visste noe jeg trodde var sjølsagt han visste…

Nei, så klar ikke.

 

Jeg fikk sagt i fra om stigen, og hjalp til med å hente den fra feilplasseringa.

Fortalte at han hadde oppfatta at hunden kom fra det brune huset når den kom for å besøke vår hund.

 

Men det er tydelig vi snakker for lite om naboene, når slike snåle missforståinger oppstår.

 

Neste gang skal jeg ta med eldstemann på guida-tur i nabolaget.

Han må da få vite hvor folka bor.

 

 

 

16 kommentarer
    1. He, he, er ikke fullt så grisgrendt her men sliter med å forstå hvem som bor hvor, for det er visst en selvfølge at jeg skal vite det, selv om jeg ikke har bodd her på 40 år. Jeg er like blank nå etter å ha bodd her i 2 år…:)

      1. To år er ingen tid :). Lokalsamfunnet er litt større enn disse husa (gårdene), men vi har god plass, kan du si. Er det boligfelt er det verre, og bor du i en by vet du knapt hvem som bor i samme etasje som deg…så alt er relativt. 🙂

    2. Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke kjenner mine naboer særlig godt. Og vet ikke engang hva alle heter. Og her er det ikke så mange metrene mellom husene heller 😉
      Så det er jammen ikke bare bare i dagens samfunn.
      Så når det er langt mellom naboene, og sønnen din ikke har hatt dem som nabo selv, så skjønner jeg at det kan bli noen misforståelser ja 😉 Hehehe 😀

      1. Nei, det blir ikke enklere når husa er tettere. Det er bare at noen ganger er ting så sjølsagt for en sjøl, at en tror det er det for andre også. Men får ta han med på omvisning neste gang :D.

    3. Hihi, en omvisning blir bra! Jeg bor i blokk, både i Spania og i Norge, og kjenner eller vet om bare et fåtall av naboene. Egentlig greit, når man bor så “tett på”. Men kan være fint å kjenne en eller to, da…

    4. He, he, ja det blir annerledes i byene. Men på landet er det andre forhold, så jeg må nok ta han med rundt :D. Et godt eksempel på hvor forskjellige virkeligheter man kan være sjøl om en er i den samme familien og tror oppfattelsen er mer eller mindre lik. Og så var det litt flaut overfor naboen, syns jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg