Strekk i strikk

 

 

 

 

Søndag og himmel i endring. Det har gått fra lyst til mørkt.

 

 

 

 

Først var himmelen tindrende blå, så ble den flekkvis gråblå, nå er den heldekkende grå og det tindrende lyset forsvann.

Kjenner dagen stresser meg.

Glemte jeg var bedt på middag i dag til lillesøster.

Hadde jeg husket det hadde jeg dratt innover til mor på fredag etter eldstemann reiste. Slik at gårsdagen hadde vært bare min.

 

Slik i utgangspunktet er det hyggelig å bli bedt på middag, men i og med denne tiden er noe jeg sliter med…så er jeg ikke like fleksibel i tankene mine.

For jeg vet at dagen ikke blir et hvilehjem. Det blir bæring og frakting.

Lillesøsteren min har MS, så det at ho kjører i gang en slik middag er imponerende.

Hun tenkte å ta med seg alt til mor, lage den delvis der. Jeg foreslo at mor kunne komme til henne og at hun tok taxi ene veien, hun har TT-kort. I fjor ble alt for lite brukt av kortet.

Etter å ha tenkt seg om fant mor ut at hun syns det var beste å ha det hjemme hos henne.

Så jeg skal først kjøre til søsteren min å bære all maten ut i bilen, etterpå bære alt ut og opp trappa. Dekke bord, etterpå blir det nok å dekke av og vaske koppene.

Altså en hel arbeidsøkt.

 

Men har en takka ja til en middag har en takka ja.

Og å være så egoistisk at jeg overlater alt til disse to damene som er såpass dårlige til å klare seg sjøl klarer jeg ikke.

Derfor blir dagen i dag også strekk i strikk.

 

Bildet er tatt av Tabea fra Pixabay

 

I morgen tenker jeg å være oppe i otta, må være på lønningskontoret når det åpner. Etterpå bør dagen jobbes effektivt i.

 

Året er i gang.

 

Ønsker deg en fin søndag med en nydelig sang.

Har du noen favorittlåt du hører på om dagen?

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Håper at middagen med søsteren og moren din ble koselig 🥰
      Det er jo klart at man hjelper til når noen har utfordringer selv om man blir litt sliten av det. Her i Oslo har vi regn på 3 dagen nå, og mye av den snøen vi fikk for noen dager siden har smeltet. Jeg håper faktisk på mer regn, så vi kan få en grønn vinter… Ønsker deg en fin mandag, klem 🤗

    2. Koselig å bli bedt bort, men det blir jo mer slitsomt enn koselig når du er sliten i utgangspunktet. Tror du må bli flinkere til å si nei, og ta litt flere fridager. Men vet det er vanskelig 🙂 Har ikke klart det selv heller 😉 Klem <3

      1. Det gikk heldigvis bra og mye bedre enn hva jeg var redd for. Akkurat denne gangen var det min egen feil fordi jeg glemte av avtalen. Og så er det så klar enklere å si ja, du vet også det :). Klem <3

    3. <3 håpe va en trivelig middagsstund i lag, og at du også fikk slappa av i eget selskap på kvelden. Håpe på flere fridaga (med god samvittighet) i året her!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg