Ta hverdagen tilbake

 

Mat til glede og mat til besvær. En luksus. Men nå er tiden kommet for å balansere fram en balanse.

 

 

 

Etter en frisk tur i vind og vær er det godt være hjemme.

-Smøre seg et par brødskiver og koke kaffe.

Få ende på tomatsilda.

 

 

 

Men ennå er det mye pålegg igjen.

Egentlig tenkte jeg være tilbake og i gang allerede andre januar.

-Med kostholdet.

Jeg prøvde å sende fra meg mat med de som hadde vært på besøk.

Noe ble tatt med.

 

Likevel, alt for mye igjen.

Nå har datoen blitt forskjøvet flere ganger.

Kjøpte inn avokado og squash for å være klar. Klar til å kutte ned inntak av karbohydrater.

 

-Sjokolade i skåler og kjeks i bokser.

Jeg kan ikke kaste dette. Kan ikke kaste dette jeg ikke skal spise. Syns det blir for ille. For kvalmt fråtsete.

Fryser det som kan fryses.

 

Men i dag er siste dagen med mel og sukker.

Nå er det slutt for en lang stund. I dag setter jeg strek.

Nå skal keto-kost etterleves mer konsekvent enn hva som var tilfellet i høst. Når jeg nå går i gang igjen, er det for å være nokså rigid.

Faktisk.

Sjøl om jeg er i mot å være rigid.

 

Men må prøve det ut. Får ta måned for måned.

Denne gangen blir det regning og oversikt. Både på inntaket, utslag på helsen, vekt, betennelsene….og ikke minst plan om økt bevegelse.

 

Så gjorde godt turen i skogen, i regn og vind. For å se på om vannet så greit ut, sammen med naboen. -Vannet til brønnen, slangen lå greit – ingen fare.

 

En dag til, i morgen er jeg tilbake.

Endelig!

 

 

4 kommentarer
    1. Vi har blitt veldig flinke til å ikke kjøpe alt for mye til høytidene..noe for mye blir det jo alltid 🙂 Smaker best med en litt magrere kost enn julematen nå syns jeg .. og i lengden er det nok det kroppen har det best med 🙂 Lykke til med gode forsetter..og om det blir noen utskeielser så får man prøve som best man kan 🙂 Klem og riktig godt nytt år til deg og dine<3

      1. Så bra at dere klarer å kjøpe inn passe. Syns det er vanskelig. Takk for gode ønsker, enig med deg om at hverdagen er best i det meste av tiden. Nå er vi plutselig godt inne i det nye året. Klem <3

      1. Ååååå…..så koselig. Ja, denne tiden – skal skrive et innlegg om den nå. Ble nesten tatt av vinden…(litt vel gammel film, kanskje ;))….og i hvert fall av tiden. Nå skal jeg bevilge meg litt koselig tid inne på blogg.no. Stor klem til deg <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg