Tankene og energien

 

I dag er også en dag. Ennå strekker den seg utover i det ukjente. For ingen fastspikra planer annet enn rydding og roting. Det er ikke fastspikra….

 

 

Har ordnet meg legetime, dette evinnelige øyet. Som jeg vil ha til å oppføre seg. Og til å vare evig. Eller like evig som jeg varer.

Fikk telefon fra NAV, de ønsket meg lykke til.

Nå er jeg ferdig med AAP.

Jeg takket saksbehandleren min for god hjelp, hun har vært fin. Hun burde kanskje fått en blomst.

 

Om dagen hører jeg på podcasten Psykologen. Korte innslag meg en haug av temaer, veldig interessant. Noe kan en tenke at den eller den skulle hørt, men de mest interessante er der jeg føler det angår meg. Angår meg for å takle alt bedre.

Et av temaene var om manko på tid, noe jeg føler på. Det er jeg nok ikke alene om.

 

Hva er tid?

Hvordan blir den brukt og hva sier vi til oss sjøl. Det er vårt eget ansvar livet vi lever. Veldig godt å høre og ta konsekvensen av. Det er ingen å skylde på.

 

“Hva er det du vil gjøre”, spør psykologen.

 

Ja, hva er det jeg vil gjøre.

VIL gjøre.

Og jeg blir svar skyldig. Jeg har så mye jeg har lyst til å gjøre, en grå masse av ønsker.

Men hva vil jeg gjøre over ALT.

 

Det tenker jeg på. Hva er det som gir meg krefter? 

For det vil jeg gi tid.

Jeg tror kanskje jeg vet hva det er…..og så skviser tankene ut, til og med når jeg skriver dette……for det dukker opp så mange alternativ.

Så enkelt er det ikke. Finne dette som gir energi.

 

Men tror jeg kan koke det ned til to temaer….som blir flere når jeg tenker tanken.

Ord og tegning, tenker jeg….mens tankene skynder seg å tilføye foto.

Ord og foto får jeg brukt når jeg blogger.

Da står tegning igjen….og maling. Såååå, ikke enkelt å finne bare det ENE jeg VIL bruke tiden på. Den tiden jeg har til disposisjon for å holde på med slikt.

 

Nå ligger et stort lokk på meg som heter sommer. Og det skulle bare være lutter glede, og er for så vidt det…..men jeg må så mye først. Kanskje er mye som bare bor i hodet mitt.

Det må jeg finne ut av.

 

Ha en riktig fin mandag.

 

 

8 kommentarer
      1. god morgen,har du fått innvilga uførepensjon nå da ? eller er du i full jobb.
        Ja det er mange ting i hverdagen som tar energien,en må velge,jeg er uten energi for tiden,men i dag skal jeg til legen og ta flere blodprøver,så er det trening hos fysioterapaut og før jeg reiser hjem skal jeg få bursdagsgaven min fra yngste datter,den fikk jeg på forskudd :=) time hos ei som skal gi meg en kostholdsplan og en personlig diett tilrettelagt ,det blir spennende :=)for å slippe å bruke 3 dager på disse 3 avtalene valgte jeg å få alle på 1 dag,så kan jeg slappe av hjemme i morgen ,som du skriver handler det om å fordele energien riktig .
        Håper du får en god dag

        1. Ja, har fått innvilga – så har 50% ufør permisjon. Har egentlig jobbet halvt lenge, men nå er jeg altså over i en annen divisjon.
          Håper blodprøvene gikk greit, var på slikt i forrige uke jeg også. Gaven fra dattera hørtes spennende ut. Ja, det er viktig å fordele energien 🙂 <3<3. Klem

    1. Det er viktig å finne ut av hva som gir påfyll. Det kan variere – det er ikke konstant. Jeg synes også at tida flyr, og for min del handler det jo om at det blir litt for mye lediggang og litt for løse rutiner. Så – jeg søker jobb om dagen, for jeg får ikke samlet trådene.

      1. Det er viktig, finne fram til det som er viktig for å gi oss det. Da er du på jobbleit om dagen. Kan sikkert bli for mye tid også :). Tror kanskje ikke en får mindre tid av å ha en travel hverdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg