Tegner og forklarer

 

 

Da var det neste forsøk, på tegningens krokete veier. Jeg måtte ha et enkelt prosjekt.

 

 

Jeg fant fram noen fargerike lysestaker og en duk.

Begynte å skisse opp på en akvarell blokk. Fordi jeg ville bruke pensel til slutt.

Brukte en blyant med hardhet HB. Liker egentlig å tegne med mykere blyanter.

Konsentrasjonen var langt fra optimal. Men heldigvis ble jeg ikke frustrert, det er så slitsomt. Fikk gå over til farger, spent på om jeg fant fargene for å gjengi de som var på lysestakene.

Jeg fant fram til fargene som funka. Oppdaga at proposjene hadde jeg ikke fått til, den ene lysstaken fikk jeg ikke inn alle oppdelingene. Men valgte å fortsette. Dette er for å øve opp og se om keg kan komme meg videre i utviklinga meg å tegne.

Så ble det kveld. Jeg fikk prøvd hvordan fargene reagerte på vann. Har starta på bildet over her også.

 

Neste dag fortsatte jeg litt til, fikk lagt bakgrunn. Enkel uten den helt store finfølelsen.

Det som er bra er at dette får meg til å øve. Ikke er jeg så pretensiøs over resultatet. Men jeg håper å se en utvikling og at jeg får år øvd opp konsentrasjonen.

Dette er “traktor” tegninger, og som kjent er det en doning som gjør nytte. Så da håper jeg dette er til nytte for meg. Det er på tide å utvikle seg litt.

 

Neste tegning skal jeg tegne etter bilde. Tror det blir et portrett. 

 

 

8 kommentarer
    1. dette var et vakkert bilde,synes du er kjempeflinke og jeg likte svært godt dei sterke fargene :=) dette bilde vil gi en lun varme en kjølig høstdag om den får komme opp på veggen :=) jeg hadde glatt hengt den på kjøkkenveggen,sett på den under morgenkaffen :=) det ville gitt ro i sjelen det

    2. Du er jammenmeg flink til å tegne! Supert. Artig å se veien fram til ferdig bilde også. Kan jo lære litt vi andre også. Men hjelper nok ikke hvis en ikke har talent i tillegg 😉

      1. Ja, kanskje det, kanskje fler kaster seg ut i tegning :). Faktisk handler “talentet” om å observer, observere linjer og avstander, ikke minst avstandene, åpningene i mellom. Så må en få hånden til å utføre. Ingen tryllekunst, bare se godt og gjøre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg