Ti pluss ti gange to

 

 

 

Det er godt å ta data’en i fanget. Godt på fleire vis. Den første er at jeg har tid.

 

 

Det har vært jula si.

 

Den gikk fort, som vanlig er. Den var travel, ikke direkte uvanlig det heller. Mye mat, helt etter det vanlige.

Så mye var ikke nytt.

Men den var en tanke for ambisiøs, jeg var nok ikke helt der jeg har ønsket, med arbeidsevnen.

 

Tror alle var en anelse utslitte etter de første juledagene.

 

Midt opp i alt folket, forsvant nettilgang. Så huset har vært uten nett helt fram til i går. Det var flere årsaker. Både utenfor veggene og innenfor.

Leverandør fikk ordnet sine problemer og til slutt oppdaget kjæresten til mellomste at en adresse ikke lå inne i systemet.

 

Følelsen av å ha nett var gedigen god.

 

Det var flere ting som ikke gikk i riktig retning denne jula.

Foreldra mine var her om julekvelden, men fordi far er såpass skrøpelig, reiste de hjem om kvelden. Der hadde far falt over toalettet, slik at det ble ødelagt. Heldigvis skadet han seg ikke. Dette kompliserte livet til to gamle mennesker, så da mor ble syk med feber i tillegg, ble det marginalt.

 

Far ble også syk. Dette førte til mange uttrykninger for hjemmetenesten.

 

Da jeg fikk vite om dette og gjestene her i huset var dratt, dro jeg dit for å hjelpe til. Da første arbeidsdag kom fikk jeg bestil rørlegger, slik at toalettet igjen virka.

 

Det er skummelt når eldre mennesker blir syke, men vi håper de skal komme seg.

 

Jeg fikk en dag der jeg hadde ro. Med en liten tur ute, nyte lesing, musikk og røkelse.

Det var veldig godt.

 

Til nyttårshelga ble det kalkun og en stille feiring med jentene mine og kjæresten til mellomste. Vi kom oss også ut noen turer.

I går kom mellomste å vekte meg, det var så mildt og hun ville gå seg en tur.

Jeg kom meg opp og ble med. Ti grader andre dagen i året.

Så dro de igjen.

Jeg dro på jobb.

 

I dag våknet jeg til en hvit verden. Vinden har herjet noen dager, i dag var det snøfokk. Tanken var å dra på jobb, sjøl om fredagene er fridager. Men etter å ha tent opp i ovnen, tenkt grundig over saken og samtidig skjønte jeg slapp å bruke en arbeidsdag neste uke til privat ærend, ble dagen en rolig hjemmedag. En dag med pusling av forfallende husarbeid, der verden har vært full av ro og full av vind.

Jeg kaster ved inn i ovnen, hører på radioen og tenker over det nye året som er på gang. Hvordan og slik, det skal brukes.

Jeg er i gang med å klarere. Tenke gjennom i forhold til realismen.

Er spent og gleder meg til jeg er i gang.

Kommer garantert til å komme tilbake til temaet.

 

Men nå vil jeg avslutte innlegget mitt med å ønske et riktig godt nytt år<3

 

 

 

8 kommentarer
    1. Spent på hva du skal 🙂 Hørtes ut som en litt stressende jul ja. Det er vanskelig med syke foreldre. Slitsomt, mest psykisk kanskje, fordi man ikke vet hvordan det går. Helt. God nytt år, og klem sendes herfra <3

      1. Ja, julen ble ikke helt slik man ønsker. Det er så klart en frykt som ligger bak når en har såpass voksne foreldre. Vi vil gjerne ha de med oss så lenge som mulig, og at helsen skal holde. Og en vet om sorgen når det ikke er mer og du har nettopp opplevd dette. Klem <3.

    2. god morgen Ingvild,og godt nytt år til deg og dine også .Det er skummelt når dei eldre begynner å dette,godt han var like hel han far din.Siden jeg har sittet her med nyopperert fot og ingen mulighet til å være vertinne sa jeg att vi ville være for oss selv i julen,så julen vår har vært veldig rolig uten overdådige julebord,mannen er enkel sånn og siden han hadde kokke og kjøkkentjeneste ble det meste enkelt men godt :=)
      Det var fornuftig å ta en rolig dag i går,høres ut som att det var det du trengte,du må huske på å ta vare på deg selv oppi det travle ,gleder meg til å følge deg videre inn i det nye året

      1. Takk :). Ja, det er skummelt disse fallene.
        Håper du kommer deg raskt framover, at foten igjen kan ta deg med ut på turer. Tenker det må være godt å kunne ta disse dagene rolig.
        I det nye året skal jeg prøve å være i sentrum av livet mitt på en helt annen måte enn tidligere. Vi satser på et riktig godt år :).

    3. Hei på deg og godt nytt år! Ja, den jula gikk fort. Nå er et snart over for denne gang. Mandag skal jeg rydde vekk alt igjen, og det er litt vemodig, men også litt fint. Da begynner liksom det nye året med gode forsetter og blanke ark for meg. Så leit med foreldrene dine. Håper det går bra framover nå.
      Ja, det nettet er vi avhengig av, og vi ser det særlig når det faller ut.
      Ønsker deg en vakker helg og lykke til et nytt år! Klemsiklem:)

      1. Takk og takk <3, Kommer til å rydde sammen her også snart. Ja, det er godt å komme i gang med de "blanke arka".
        Foreldra mine kommer seg, da jeg var der i går var de bedre. Nettet er viktig, vi har vent oss til at slik er det, vi er på nett.
        Stor klem til deg <3.

    4. Håper du får et godt nytt år og at du kan dele strabasene med andre…
      Spesielt med foreldrene dine. Er slitsomt å være bekymret hele tiden…
      Det med nettutilgang er så forbasket slitsomt, vet jeg alt om etter å ha bodd her et halvt år…

      1. Fikk en ordning der vi er flere, utenom det offentlige, som deler på omsorgen for mor og far. Det offentlige er ikke så mye inne ennå. Bare vi kommer oss til den lyse årstida, er mye gjort for denne gang. Tror jeg. Håper det går greit med nettet hos deg også nå, håper det er i orden her; ny ruter, øka hastighet – og me den riktige adressen håper jeg den ikke faller ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg