Tid

 

 

 

Høsten vinker med sitt gylne lys og jeg sitter komfortabel i min stue.

 

 

 

 

 

Sa det jenta også, etter og ha skreket i flere timer og igjen lo; nå har jeg glemt at tante skal dø.

 

Tungsinnet fra i går er forsvunnet med morgenlyset.

 

 

Jeg drikker limevannet mitt og spiser kavring i kefir.

Summerer lett hva som skal skje og gjøremåla på jobb.

Gleder meg til å være i gang.

 

 

Når jeg kommer hjem må jeg bake, det siste rundstykket går i matpakken i dag.

Litt usikker om jeg skal kjøre innom moren min, eller bare kjøre rett hjem etter jobbedagen er ferdig.

Jeg har også noen stiklinger jeg skulle fått i jord og for en til tilbake skrev Morsmiddag om myntegele. 

Har stående en del mynter som har vært artig å berga før frosten.

 

 

Og så tenker jeg på hvordan en kan få tid til ikke å eksistere, ikke eksistere i den forstand at den ikke stykker opp flyten.

For jeg vet ikke om jeg tror helt på tid.

Slik vi har laget tiden…

Eller forstår den, vår hjerne må ha grenser, linjer og mål, det forstår jeg også.

Men finnes tiden egentlig?

Kanskje foregår alt samtidig…

 

Nei, nå skal jeg tygge opp maten min og komme meg inn i framtiden.

Og se der, det gjør jeg aldri, for jeg vil alltid bare være i nå-tiden.

Tror det ligger en nøkkel der.

 

 

Ha en riktig fin dag.

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. livet er ikke bare enkelt ,noen kommer og noen går ,noen seiler gjennom livet medan andre må brøyte seg frem ,uansett så er det her og nå en må ha mest fokus på det er her en lever :=) ha en fin ettermiddag

    2. Jeg skulle ønske tiden gikk mye saktere enn den gjør. Noen ganger skulle man ønske tiden gikk fortere. Merkelige greier det der med tid. Vi er styrt av den fra vi våkner til vi sovner. Av og til skulle man ønske man kunne slippe å være styrt av tiden og bare gjøre det man vil i sitt tempo. Det kunne vært deilig i blant.
      Nyt kvelden!🤗

      1. Ja, tid er merkelig, men for min del tror jeg det er greit å øve på at det er i nåtida jeg befinner meg. Har stressa fryktelig, føler jeg får mer tid når jeg tar meg tid. Det er nok det som har vært best, tatt alt i sitt eget tempo, som du sier. Takk, fin kveld til deg også. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg