Tidlig start og mange pluss

 

 

 

For i dag starta dagen tidlig nok. Klokka 7, sa han som ringte, men det var en fleip og retta tida til klokka 8.

 

 

 

Det betydde uansett at jeg måtte opp klokka 6. Da hadde jeg en time til å ordne meg og en time til å kjøre. Sola skein i kapp med seg sjøl og lufta var varm fra morgenen. 

Jeg var framme presist klokka 8, det var kontroll av el-anlegg. Kontrolløren var særs blid og lett i humøret. 

Fikk rekna opp bøker, rydda og gjort klart til sommersesongen. Jeg rakk likevel ikke det jeg tenkte å ta med utover, så må en tur dit til. Flere skjemaer, prisliste og slikt.

Museum og sommer.

Fikk en telefon fra hjemmetjenesten, det var lite brød igjen hos mor. Så da ble det også handling på tur hjem. Og et besøk hos henne. Vi satt på verandaen, det var varmt sjøl om vi satt i skyggen. Utover dagen steig temperaturen opp mot 30.

På turen hjemover opplever jeg noe som får meg til å stoppe opp å gå inn på nett. Men jeg fant heldigvis ikke noe, så det var nok bare tilfeldig. 

Det som skjedde var at først møter jeg to begravelsesbiler og en brannbil type personbil. Litt etter kommer en ambulanse med blålysa på og enda litt etterpå kommer enda en ambulanse, men uten lys. Men som sagt, sikkert tilfeldig. Det kom ingen politibil. 

 

Hjemme igjen var jeg ikke til mer. Sjøl om jeg tenkte at jeg skulle ta turen ned til sjøen og bade. I stedet var jeg ikke til mer og sovna. Er ikke i supertopp form. Tør ikke ta treninga mi heller, vet ikke om noen av øvelsene er for harde. Jeg vet at hoftene ikke er i helt gode, kanskje tåler jeg ikke rotasjonene av beina. Nå er det «tannpine» i venstre hofte. Noe skal det være. 

Ikke trodde jeg at jeg skulle glede meg til å bli pensjonist.

Her hos meg står alle døre og vindu oppe. 

Tror kvelden blir rimelig ung.

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Jeg gleder meg til å bli pensjonist. Og jeg er bare 58 😀 Jeg har lyst å ha fri NÅ, noen år i alle fall. Kunne jobbet litt igjen senere kanskje… 😀 He-he

      1. Det er noe med dette og kunne bestemme tida si sjøl. Spent på hvordan jeg reagerer når jeg er der. Du kan ta ut pensjon om fire år, om du vil. Og så kan en jobbe mer også, om en vil. Ellers er det så fryktelig mye en kan finne på, tenker og tror jeg 🙂

      1. Tenker å bli pensjonist 1. august 2025.
        Det var en veldig nydelig og varm dag nå på torsdag. Framover blir det kaldere og våtere, ser jeg. Håper noe av varmen kommer tilbake snart.

    2. Ikke rart du er kveldstrett så tidlig du er oppe. Jeg skulle gjerne ha vært pensjonist i sommermånedene og jobbet ellers for kjenner jeg har lite lyst til jobb for tiden…

    3. Ikke rart du var trøtt å sliten når du er oppe så tidlig om morgenen 😉 Håper du fikk sove godt og at formen har tatt seg opp. Ønsker deg en fin lørdag, klems 🤗

      1. Det ble tidlig start torsdagen, nå føles det godt med ferie, sjøl om jeg må gjøre unna noe jobb inn i ferien. Er nok for sliten. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg