Ting og tann

 

 

 

Meldinga kom liksom ut av det blå…eller, den kom. Akkurat for at den skal.

 

 

 

 

Valgte å ikke tenke på det, for det holder med opplevelsen når en er der.

Like før påske mista jeg en bit av en fortann, en fortann av alle ting.

Midt i munne.

 

Jeg ringte, men tannlegekontoret var steng for påske.

Og så plutselig har tida gått, påske og nesten sommer over og jeg ble kaldt inn til kontroll.

Jeg har en snill tannlege, det er ikke det – meeen..

 

De siste åra har gått hardt utover tenner, betennelser og trekkinger og jeg vet nesten ikke hva.

Det viste seg at jeg hadde Sjøgren, eller sekundær Sjøgren (grunnen er en annen diagnose). Da vil tennene lide, sannsynligvis.

Så følelsen var uutholdelig da jeg kjørte til timen, hva anna ville tannlegen finne.

 

 

Så satt jeg der da og gapte.

Trøsta meg med at dette ville også være over, da jeg satt der i stolen.

Det ble fotografert og pirka og spylt.

 

Bildet er tatt av Bob fra Pixabay

 

Så da tannlegen sa at det ikke var noe annet enn den tanna som måtte repareres, var jeg utrolig letta.

 

I dag skal jeg kjøpe meg mer fluor for munntørrhet.

Den har jeg brukt iherdig etter at jeg fikk vite om at den var lur å ta.

 

Å ta dette tannlegebesøket er viktig.

Men gjett jeg var glad da jeg kjørte derifra etter jeg var ferdig.

Beint ut lykkelig var jeg.

 

 

Hvilket forhold til tannlegen har du?

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Så bra det ikke var mer. Jeg liker ikke å gå til tannlegen, men jeg gjør det likevel. Snill tannlege har jeg også, heldigvis. Ha en vakker dag 🙂

    2. Ingenting er bedre enn tannlegebesøk som ender godt! 😀 Jeg skal til kontroll om et par måneder, og har allerede begynt å tenke på at jeg må begynne med tanntråd snart, for å gjøre tannlegen glad… hihi 😀

      1. Den tanntråden, den tanntråden, syns også den er skummel…men burde vært flinkere sjøl, akkurat for det at tannlegen skal bli glad :D.

    3. Godt at det ikke var mer å reparere. Jeg er heller ikke så glad i å gå til tannlegen, men jeg må dit 2 ganger i året siden jeg også har Sjøgrens, så jeg må passe ekstra godt på tennene. Det er veldig lurt med fluorskylling. Det hjelper.🤗👍🏻

      1. Veldig godt det gikk så bra. Tydelig at det har hjelpt med skyllingen, det holdt på å gå helt gale dette, for meg. Det er ikke så lenge siden det ble funnet ut. Vi får skylle og passe på tennene :).

    4. Har heldigvis et greit forhold til tannlegen, og er der en gang i året.
      Ikke så enkelt når en har ting som gjør at det blir ekstra utfordringer.
      Godt det ikke var mye denne gangen da. 🙂

    5. Jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til tannleger…..! Men tannlegen jeg har nå er ung og kjekk og snill! Veldig dyktig! Godt at du kom heldig ut av det! Klem <3

      1. Hjelper på med alt slik som din tannlege er i besittelse av, så da går sikkert besøka bedre. Veldig glad for besøket mitt gikk så bra. <3

    6. godt det ble med den ene tanna ,rekner med du får noe dekket siden du har en sykdom som er skyld i tannproblema .Jeg liker overhode ikke tannlegetimer ,men går no en gang i året alikavel ,bruker å være i september

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg