To do og done

 

 

 

En ny dag er rulla over himmelen. Og jeg ekspederer både det ene og det andre.

 

 

 

 

Jeg sitter her med en sen middag og kjenner på at dagen er velbrukt og det er jeg også.

 

Dette livet.

 

Jeg tror jeg er kommet til et stadie at jeg er lei av å tøye på meg sjøl.

Kjente det i mores, da jeg opplevde at ting ikke gikk så smooth som jeg ville.

Jeg våkna veldig tidlig, tror i femtida. Skulle ut på hjul og hjelpe til med et opplegg i DKSS (Den kulturelle skolesekken). Fire skoleklasser fra 9. trinn.

De er så herlige, de forskjellige variasjonene av personlighet.

Men en dag ute i kaldt sommervær holdt.

 

Det var toving av ull.

Da jeg kjørte dit kjente jeg at den tidlige morgenen med min trening og øvelser først, gjorde meg til en alt for trøtt sjåfør. Ikke kunne jeg stoppe heller, var allerede for sent ut, så opp med bilvinduet og klaske seg sjøl i ansiktet hjalp.

Men så klart, dette er å strekke denne strikken.

 

Da jeg kom hjem i ettermiddag sovna jeg på sofaen, da jeg våkna etter en drøy time var jeg ødelagt; iskald og muskler som slo seg bananas.

Etter en dusj og middag er det rart hvordan det retta seg.

 

Tatt flere telefoner, sendt meldinger og vært rimelig aktiv.

Og så avslutta jeg et forhold jeg har latt gå under radaren. Har gått en liten stund og følt på at det ikke var riktig. Litt sørgelig, veldig letta og glad for at nå er det punktumet satt.

I morgen skulle jeg egentlig til Kristiansund i jobbsammenheng, men to byer på en dag blir for mye og ikke har jeg noe å tilføre, føler jeg.

 

Og så skal jeg til Trondheim på bloggtreff.

Har funnet ut at jeg tar buss i morgen kveld.

Så i morgen skal det pakkes, om jeg ikke får ånden over meg i kveld, noen timers jobb, til sentrum for å levere noe, handle og framom mor med varer, før jeg suser hjem igjen.

Ser bussen går i sekstida, da skal jeg være på plass til lørdagen sammen med denne bloggegjengen.

Det dumme er at jeg har rukket mye mindre her inne, enn tenkt. 

Men alt blir…

En såkalt frase.

Er nok ikke så glad i fraser, egentlig.

 

Noe annet som er ‘egentlig’, jeg skulle egentlig startet to uker ferie på mandag. Den må jeg bare utsette.

Ellers har jeg ikke svart legen etter hun svarte meg, om det at jeg tror jeg ikke er flink nok til å ivareta meg sjøl og kanskje for sliten i det jeg står i. Følte ikke hun forsto spørsmålet helt.

 

 

Men egentlig (nok et egentlig) i gang med akkurat det, ivareta meg sjøl.

Så jeg syns jeg har ordna opp og styra med mye.

Det ligger likevel fortsatt hauger av gjøremål og ordne opp i, faktisk er det få av dem som angår meg personlig.

Likevel, mye en må orden med og ordne opp i.  

 

 

Har du mye på to-do-lista di?

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Det er ikke enkelt når man faktisk må rydde bort ting for å få plass til livet. Det kan bli vanskelige prioriteringer. Håper du får slappet av og hatt det moro når du kommer til Trondheim på bloggtreff. Jeg gleder meg masse til å møte deg, og skal gjøre mitt beste for at du får det fint! 😍

      Akkurat nå er det en del på to-do-lista i forhold til bloggtreffet 😉

    2. Godt å få satt punktum når man har tenkt på det…
      Du har mange jern i ilden 🙂
      Det blir koselig md bloggtreff i helgen og det blir sikkert mye energi-flyt! Krysser fingre for at formen din er god nok 🙂 klems

    3. Håper du slapper godt av på bussturen nå. Godt å sitte på bussen, i stedet for å kjøre selv.
      Regner med at du får energi av de andre på treffet, og gleder meg til å se bilder og innlegg etterhvert 😀
      Vi har en del på to do lista, men vi er så heldige som du vet, at vi kan gjøre det når vi orker. 😉
      God Trondheimshelg! 🥰

      1. Veldig godt å bruke buss, tenker jeg vil gjøre det mer :).
        Det er godt å kunne bestemme sin egen rytme og ikke minst ha mulighet til det.
        Takk, helga ble veldig fin. Klem <3

    4. Har sluttet med to do list…jeg tar en ting om gangen for nå har jeg mulighet til det når jeg er bare hjemme.
      Gleder meg til å se deg i morgen:)

      1. Det er nok helt sikkert det beste, da slipper en å bli stressa over det en skal klare.
        Var veldig hyggelig å se deg, men føler vi fikk snakka lite – men slik blir det nok når det er så mange. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg