Tom tallerken

 

 

 

Dette er ikke et trist innlegg om de som ikke har mat. Det handler derimot om mat.

 

 

 

Noen ganger viser det seg at maten smaker så godt at det er først etterpå en kommer på at kanskje man skulle ha skrevet den ned…

Nå har jeg strengt tatt kunne skrevet ned oppskrifta for meg sjøl og vært ferdig med det slik. For jeg ønsker å kunne lage dette senere.

Men så fant jeg ut at et innlegg med oppskrift er det ikke særlig ofte jeg lager.

Så kjør på, sier jeg til meg sjøl.

Nå er det absolutt noe med smaken og baken-.

Jeg skjønner at alle ikke går rundt med min gane.

I tillegg liker jeg det sterkt.

 

Meeen altså…jeg kjører på:

 

Ca. 100 g torsk

1 sjalottløk

1 ss smør

1/4 snacks paprika

1/2 chili

Ca. 40 g blåmuggost

2 dl fløte/vann

Salt /pepper

Fullkornsspaghetti

 

 

Brukte frossen torsk som jeg delte i terninger og tina nesten helt opp. Hadde det i panna sammen med løken og stekte det lett i smøret.

Strødde over salt og pepper.

Skar opp paprika og chili i ringer. Jeg tok ikke frøa ut av chili’en, de fikk være med for det setter en sting.

Slo over fløte/vann blandingen sammen med blåmuggosten og lot dette koke litt inn mens spagetti sto på kok.

Slo den ferdiglagde spaghettien på et fat og slo over sausen.

 

Jeg koste meg med hver en munnfull.

Og plutselig var tallerken tomt.

 

 

 

 

8 kommentarer
      1. Det smakte absolutt godt, så i går laga jeg det igjen til de som er hjemme, som også likte det :).
        Takk, fin torsdag til deg <3

    1. Det at tallerkenen ble tom viser jo at det smakte. Spennende oppskrift. Jeg liker chili, men ikke i veldig store mengder, så jeg hadde brukt litt mindre av det. Torsk er min favorittfisk. Er mer glad i hvit fisk enn i laks og ørret.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg