Tomt og fullt

Hovudet mitt er tomt. Dagane er kravfulle. Litt for full-, full rulle.

 

Men no kan eg kanskje roe noko ned. Vi er framme ved torsdagen i dette rennet som heite; mitt liv.

Og ja, eg skriv og skriv om dette. Det travle.

Kanskje er det berre tull. Berre noko eg har fått for meg.

Men uansett, i morgon har eg inga timeplan. Berre mi eiga.

 

I går var det eit seminar. Interessant og krevjande. Det var heldt på Romsdalsmuseet, det nye administrativbygget var ei interessant vitjing. Ikkje minst arkitektonisk.

Einaste stolane i amfiet gjekk ut over ryggen min.

 

Dagen i dag starta med møte om far. Han lengtar heim, men skjønar samstundes at akkurat no er sjukeheimen den beste staden å væra. Folka som arbeider der er fantastiske. Dei greier å lage eit godt miljø, dei snakkar med pasientane og gje ikkje inntrykk av at dei har det travelt. Noko dei garantert har. Og som pårørande er vi velkomne når det måtte være.

I dag var det møte om framtida og utskriving. Og kva som må til.

Mor er også godt opp i åra, så korleis skal dette leggast opp praktisk. Noko hjelp må dei ta i mot.

Men enno skal far væra der ei lita veke. Trene seg sterkare til at han kjem heim, og så skal fatla av føråt.

Det vert ei spanande tid når han kjem heim, er klart. For dette fallet resulterte i ein dårlegare situasjon for han, for dei begge. Heldigvis har far godt mot og eit friskt hovud.

 

I morgon må eg ta nokre ærend på grunn av denne situasjone. I verste fall må eg heilt til Trondheim. Men det finn eg ut av i morgon. Eg har inga tidsplan om å rekke anna enn det eg vinn. Og det er godt.

 

 

10 kommentarer
    1. ja du ruller på du,synes du ofte har travle dager,er ikke helt bra det hvet du :=) så jeg håper du snart får det litt roligere.
      Rart dette med dei gamle att dei bare vil være hjemme,men du kan ikke slite deg ut på den jobben,håper dine foreldre kan få heimehjelp som kan komme og hjelpe så du får litt avlastning,ja for eg trur mye ansvar ligger på deg,men enn så lenge kan du slappe av og vite att din far er i trygge hender :=)

      1. Sannsynlig må jeg gjøre noe med tankene, for det er slik….men blir sikkert bedre når dagene blir lysere. Håper jeg :)))).
        Får håpe den nye situasjonen går greit for oss alle. Og ikke minst at far kommer seg enda mye mer den neste uken <3.

      1. Foreldre som blir gamlere er utfordrende, men jeg er heldig som har foreldrende mine i livet. Det er så klart en balanse, dette, med både å hjelpe og ivareta seg sjøl.

    2. Jeg synes også jeg har travle dager. Men har egentlig ikke det. Jeg blir stresset om jeg har mer enn en plan til dagen. Så går jeg på kurs for å endre tankene litt, så kanskje det blir bedre etterhvert 🙂

      Bra at det går bedre med faren din. Jeg husker hvor vanskelig jeg selv følte det da min mamma havnet på sykehjem. Men hun fikk jo ingen lovnad om å få reise hjem igjen da. Så det var liksom siste endestasjon.
      Blir nok bra for faren din å komme hjem igjen, men bra at han forstår han har det bra der han er akkurat nå også 🙂

      Om det blir tur til Trondhjem, så ta det som en tur, og kos deg litt i samme slengen. Kanskje det ikke føles så travelt da ♥

      1. Interessant dette, med ens grenser – men uansett må en ta høyde for den en er :).
        Det blir nok bra for far å komme hjem, og han trener iherdig om dagen, så det virker å gå riktig veg.
        Slapp heldigvis å kjøre helt til Trondheim, ble Orkanger en halv times kjøring mindre. Fant det jeg skulle kjøpe der :)))-

    3. Skjønner godt at det blir litt mye for deg nå. Men du er flink til å skrive om det og det tror jeg er lurt. Man får “luftet” tankene sine på blogg. Håper det går bedre og bedre med faren din. Ikke lett når man er syk eller skadet, men så godt at hodet er klart. Dagen i dag er din, og jeg håper den ikke vil bli full av stress den også. Ta det lekkert!

      1. At vi har skrivinga er godt, tror det er slik for flere av oss :))). Godt å ha bloggen, og heldigvis fikk jeg være med her videre.
        Det går absolutt framover med far, han er målbevisst. Og så har jeg hatt en fin helg med mye ro og kos i. Det er godt. Klem <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg