Tredje søndag

 

 

 

 

En fin søndag, været rolig, ikke kaldt og verken snø eller is.

 


 

En søndag til å gå tur i.

Før mørket igjen slukte kvelden og natta.

Godt å komme seg ut. Legge merke til at dagen hadde blitt lengre.

For bare en liten uke siden var det mørkt på denne tida. Nå var det såpass med lys at det nesten var lyst.

Og bart.

Vannet rant åpent. Som om det var vår og ikke bare tredje uka i januar.

Jeg savner ikke snøen. Savner ikke ski.

Bakkene føltes lett å komme opp.

Godt å gå på.

Være ute i flere pluss.

Tenkte å gå lengre, men fant ut at det var hit turen gikk i dag.

Fange det gule og grå i bilder.

Før det ble blått og så ennå mer grått, før lyset ble borte.

Trestammene som sorte tegninger i en fargeløs natur som likevel har farger.

Opp og ned.

Oppoverbakker og nedoverbakker.

Så en siste bakke opp, før turen lander hjemme.

Til mat og fortsettelse på en rolig og god søndag.

Uten en eneste plan utenom å være til.

10 kommentarer
    1. Så fint ut å gå tur i kaldt og klart vær 🙂 Men ja, der så det litt mer vinterslig ut enn her. For her har vi hatt to dager med minusgrader denne vinteren. Ellers ligger tempen rundt 5-10 grader. Så her har det vært grønt hele tiden.
      Jeg savner ikke snø jeg heller, så akkurat det skjønner jeg når du skriver det 🙂
      Herlig at dagene blir lenger nå. Vi går heldigvis mot lysere tider 🙂
      Klem

      1. Denne vinteren er spesiell. Høye temperaturer. Her har snøen lagt seg noen dager, for så å forsvinne en av de første dagene etterpå. Og nå er det ennå lysere. Det gikk litt tid før jeg kunne svare, ble uten nett atter en gang.

    2. ja vinteren i år er fin for oss som ikke liker masse snø,godt det er isfritt også,snø er tross alt bedre enn is :=) men en mild og vårlig vinter kan jeg like ,fin tur fikk du og lyset kommer fort nå :=) ha en fin dag da

    3. Herlig å lese. Føler at jeg var med deg på turen! Her er det heller ikke snø. Man får skikkelig vårfornemmelse. Jeg er litt redd at det er tidlig. For plutselig dumper det vel ned en haug med snø denne vinteren også. Men så lenge det ikke er vinterlig, få man jo bare nyte lyset som kommer mer og mer. Klemsiklem og nyt uka! 🙂

      1. Så koselig at du var med meg. Det tror jeg har vært hyggelig :). Ja, det kan hende vi får en vinter til slutt, nok tid å få den på enda. Takk, jeg tror jeg nøt uka….men tida har forsvunnet i et slags bal for meg. Klem

    4. I dag har det vært deilig her med sol og blå himmel 🙂 Savner ikke snøen jeg heller..og fint når dagene blir lengre… Flotte bilder av fin natur her hos deg… Klem og gode ønsker for februar <3

      1. Skal inn å se hos deg, trenger å se på solbilder :). Regner med jeg kan finne det. Takk for gode ord, både om bilder og den nye måneden. Og dagene blir stadig lengre, så godt! Klen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg