Ups, I did it again

 

 

Det var første september da jeg kom på det. I dag er det åttende, og jeg gjorde det igjen.

 

 

 

Egentlig er det ikke så spesielt. Det er mange som gjør det, og jeg vet ikke om hvor lenge jeg eventuelt vil gjøre dette. Kanskje var det siste dagen i dag.

 

Første september kom med sol, det gjorde den andre september også.

Og begge dagene gjorde jeg det -.

 

 

Jeg sto på kjøkenet, så ut og plutselig kjente jeg meg så fri.

Jeg kunne gjøre akkurat det jeg ville.

Jeg var helt fri til å dra ned til sjøen for å bade

 

 

Så boffen og jeg loffa nedover.

 

 

Nede ved sjøen fikk jeg meg en overraskelse. Tror ikke boffen brydde seg nevneverdig i starten. Jeg hadde sjekka ut når det var høyvann.

Da vi kom ned til sjøen var den ikke bare høy, den var megahøy.

 

 

Det gikk ikke å gå bortover på stranda.

Så jeg gikk uti helt i starten av stranda. Det var vann liksom helt til halsen, før en var i vannet.

Det var herlig å dukka seg ned. Svømme noen tak.

 

På land igjen vea jeg gjennom sjøen, underlaget var gras. Helt merkelig.

 

 

Boffen peip, han er ingen badehund, han skjønte plutselig konsekvensene av alt vannet – men så fant han ut at han kunne gå opp i skogen og komme seg etter meg.

Da jeg kom dit jeg opprinnelig hadde tenkt å gå uti, tok jeg en dukkert til.

Det er veldig vakkert når sjøen er så høy.

 

 

Det som også var artig denne dagen var at på tur ned til sjøen fikk jeg se det lyste gult mellom trærne.

Så på tur opp igjen knytta jeg sammen t-skjorta mi og bruka den til pose.

 

 

Så mange kantareller har jeg aldri funnet før, jeg visste om at dette var en plass. Tidligere i sommer ble det nok til et par brødskiver. Nå ble det også matauk.

 

Neste dag kom jeg meg også ned til en dukkert. Da var ikke floa så høy.

 

 

Så kom mange regnværsdager. Jeg avtalte med ei på jobben en dag, bading, men måtte utsette det.

 

I kveld, da sola var på vei ned, tok jeg turen igjen. Ned til sjøen. Det ble noen svømmetak.

Friskt og litt godt. Mye kaldere i luften, men sjøen føltes ikke tilsvarende kald.

Om dette var den siste turen i år, eller om jeg greier flere gjenstår å se.

 

Jeg har tenkt på at det må være herlig å isbade.

Herlig etterpå.

For over ti år siden, hadde jeg veldig lyst til å starte. Det ble aldri noe av.

Det blir det sikkert ikke nå heller, men tanken på at om en fortsetter, så….

 

Hvor sent på året har du badet, eller hvor tidlig på året har du tatt det første bad?

 

 

8 kommentarer
    1. Noen er veldig ivrige på isbading, men jeg ser for meg lungebetennelse og det som verre er. Så det har ikke fristet meg. Men så bader jeg ikke om sommeren heller. Knapt nok når jeg er i Syden og det er gruelig varmt. Men joda, det kan hende jeg tar meg en dukkert da.
      Jeg har faktisk badet en gang i sommer. Det var iiiiiiskaldt. Men også herlig. For det var en av de virkelig gode og varme dagene vi hadde, hvor mitt badevalg ble tatt 🙂 Men det er jo nå vannet er varmest, for nå har det brukt flere måneder på å varme seg opp, så skjønner at du hadde den opplevelsen. Herlig uansett. Kanskje du skulle hatt et isbadeår fra nå av? Så kunne du blogget om det, og så kanskje vi andre også kunne latt oss inspirere 😉

      1. Det står skrevet at de som isbader har et bedre immunforsvar, men det står også at ikke alle bør drive med det. Men tror på at energi og en boost med endorfiner og en del andre slike humørløftende reaksjoner. En ting er i alle fall sikkert, bader jeg utover kommer jeg garantert til å blogge om det :). Fin mandag til deg <3.

    2. Så hyggelig å høre fra deg på bloggen min, så fant jeg deg også. Alltid fint å bli kjent med nye voksne bloggere, men gleden og fascinasjonen over bading deler vi ikke. Jeg er ingen badenymfe.

      Ønsker deg en flott mandag.

      1. Så fint, ja prøve å finne flere bloggere å følge :). Jeg har alltid vært veldig glad i vann :), badet til jeg var blårosete som lita. Ønsker også deg en superfin mandag.

      1. Så artig du har tenkt på bading, kanskje når du kommer hjem igjen…..eller kanskje du er kommet hjem. Jeg falt litt ut av bloggverdenen igjen. Det har ikke blitt mer bading foreløpig på meg, regn vannrett er liksom ikke de riktige forholda. Men er lovet bedre vær i helga.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg