Upubliserte bloggeinnlegg

 

 

En dag gikk jeg inn og så på innlegg jeg ikke hadde posta. Det ga meg en idé…

 

 

Kanskje jeg skal poste gamle innlegg og kommenter dem, som en spennende øvelse – i hvert fall for meg sjøl.

Hvor var jeg og hvor står jeg nå…?

Er det progresjon i livet, eller stillstand-.

Nå vil ikke dette gå over fryktelig mange år, bare de åra jeg har vært her. I overkant av fem år.

 

Så da må jeg lage en ny sjanger; om gamle innlegg.

Og jeg tror jeg starter med det siste upubliserte innlegget som omhandla akkurat det-, om å lage nye sjangre eller kategorier…

Jeg kalte det “Tanker om nye kategorier“.

Ikke så gammelt, bare litt over en måned.

 

9. august 2020

Tanken dukka bare opp her en dag. Om å legge til to temaer eller kategorier i bloggen min.

 

Denne gangen litt tydlige temaer kanskje, noen av temaene mine er noe halvkryptiske.

Hva mener jeg med “verden rundt” eller “dei nære ting”?

Det er nesten som jeg ikke vet det helt sjøl.

Men det første handler nok mer om hendelser som opptar en større geografisk radius i motsetning til det andre, som er mer mine tanker, mine puslerier. Det kan være både fysisk geografisk og i overført betydning.

Men nå slo det ned to nye kategorier, i tanken min.

Litt skummelt å annonsere dem, for inn i mellom er jeg en ekstrem dårlig blogger. Mange ganger er ikke energien min helt der, kan jeg si.

Blogger jeg en dag, kan jeg svare neste og lese andre blogger tredje dagen.

Litt slik.

Nesten patetisk.

 

Og veldig mange av innlegga er betraktninger fra stolen min, om vær og vind og dagens gjøremål.

Nokså kjedsommelig.

Hvem er egentlig interessert i hva jeg bedriver om dagen, utenom barna mine. Som faktisk finner glede av bloggen.

Sier de, og jeg velger å tro på det.

 

Ellers annonserer jeg bloggen omtrentlig ikke ovenfor bekjente. Jeg holder den ikke hemmelig, med guu forby om jeg ønsker å presse skriveriene mine på folk, slik at de føler de MÅ lese – det er jeg skvekkredd for. Det ville føles ubehagelig.

Fått kommentar som “jeg burde sikkert ha lest bloggen din”.

NEI, absolutt ikke. Ingen bør!

Jeg ønsker bare lesere som ønsker å lese.

Og da er det nesten best å tenke at de som leser ikke kjenner meg.

Dette ble virkelig en lang innledning.

 

Altså…

Det ene temaet/kategorien skulle være en summering av ukens gjøren og laden, slik at jeg gikk mer bort fra oppramsinga av dagens innhold for ofte.

En slags ukesrapport.

Det andre temaet jeg tenkte på, var et mer utadvendt tema. Som krever en litt større innsats…og det kan være en skummel sak å forlove seg bort i.

Men om jeg tar utgangspunkt i det jeg kan håndtere, det jeg får med meg og min kapasitet innen en gitt tid.

Tanken er å skrive et innlegg om et blogginnlegg som har gjort inntrykk.

Et innlegg som tankene kom tilbake til, etter å ha lest det. En presentasjon av er slike innlegget, i ganske gjentakende takt.

Nå har jeg såpass få lesere så jeg kan ikke si at det vil føre til økt leserskare for de blogginnlegga jeg måtte kommenter. 

Men av og til kan en bli sittende igjen med tanker og funderinger etter å ha lest.

Navnene på kategoriene har jeg ikke tenkt på.

Den først kategorien må kanskje bli ukessummering, noe så kjedelig…

Den andre må hete noe slikt som blogginnlegg som fascinerer.

 

Eller har du som leser bedre navneforslag på disse kategoriene jeg har planer om?

 

Egentlig ble innlegget liggende fordi jeg var usikker på om jeg kunne innfri dette.

Og for så videt er jeg fortsatt der.

Redd for å legge på meg press som jeg ikke greier innfri.

Men skulle det dukke opp, ja så gjør det det.

 

Men nå ble det i hvert fall en kategori som heter posting av upubliserte innlegg.

 

 

Har du tenkt på nye temaer på din blogg?

 

 

 

18 kommentarer
    1. Spennende! Glede mæ te å les både fra den ene og andre kategorien. Og morsomt å sjå tidligere upubliserte innlegg! <3

      1. Ja, så du syns æ ska gå for kategoriene? Æ oppdaga at det va itj frøkteli mang upubliserte, men får nå rydd opp i dæm :D. Men kanj varra interessant å sjå på ståstede da, kontra no.

        1. Jaa det synes æ! Om du leike dæ og har det artig med det. Fint å sjå ståstedet no og da ja, helt enig med dæ. Artig at du dele <3

    2. kjedelig er du ikke ,og hverdagsblogger liker jeg :=) jeg tenker i grunnen ikke på et spesielt tema på bloggen ,det blir litt sånn etter årstiden :=) men dine nye kategorier har greie navn tenker eg :=)

    3. Bloggen din er jo DIN, så her bestemmer du alt. Interessant å “lese” tankene dine i dette innlegget. Fikk meg til å tenke litt på min intensjon med MIN blogg. Kan være greit å se seg litt tilbake, ja, oppsummere, og tenke på veien videre… 🙂 Jeg liker å ha en rød tråd i bloggen min (ME), samtidig som jeg har friheten til å skrive om alt mellom himmel og jord. Det blir jo som en offentlig dagbok. Liker kategorien din “blogginnlegg som fasinerer”! 😀

      1. Det er sant. Bloggene er våre. Det blir nok sik at det som opptar en mest vil være gjennomgående. Spesielt når en sliter med en såpass altomfattende tilstand som ME. Ja, det blir en offentlig dagbok. Får prøve å få til den kategorien, men da må jeg bruke en del (mer) tid…men uansett kan en bare ta et utvalg :).

    4. Av og til tenker jeg på ulike temaer, men jeg blogger for det meste om hva som opptar mine tanker og hva som skjer nåtiden av mitt liv. Ideene dukker opp etter hvert.
      Lykke til med deg:)

    5. Du er en artig dame, som jeg liker å følge. Jeg er vel som deg, blogger litt, leser litt og deler mine tanker om ditt og datt. Jeg vil heller ikke at noen bør lese mitt. De som leser hos meg setter jeg pris på, og sånn fortsetter jeg videre tror jeg.På min måte, med eller uten rare kategorier. Klemsiklem 🙂

      1. Så fint og høre <3, tusen takk og i like måte. Har, når sant skal sies, ikke sjekke hvordan det er med temaer hos andre. For det kommer ikke fram i blogginnlegget. Da må en gå inn for å se på kategorier. Det er kanskje kjekt som en organisering mest for en sjøl…kanskje :). Ha en riktig fin dag <3.

    6. Hmmm – du er flink! Jeg har ingen kategorier jeg…. bare skriver i vei om alt som faller meg inn……! Men tenker alltid innlegg når jeg fotograferer – stikker ofte ut for å ta bilder til noe spesielt jeg har lyst til å skrive om – stadige ideer som blir skrevet ned! God klem <3

      1. Du har ikke det nei, kategorier. Kanskje det ikke blir så mye brukt, har aldri tenkt på det :). Bloggen din har en helhet med naturen som hovedtemal, syns jeg. Riktig fin dag til deg <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg