Uten klær

 

 

 

Så definitivt ikke. Ikke uten. Og noen har mer enn hva de har plass til.

 

 

 

Da jeg var lita lekte jeg meg med papirdukker.

Sammen med den ene søsteren min.

Vi tegna både papirdukkene og klærne.

Skikkelige hauger av klær.

 

Jeg husker min gule drøm.

Så den i et ukeblad.

En slags body-suit-shorts med hette.

Så meg sjøl i den med gule briller.

 

 

Drømmer er fine å ha.

Moren min trodde ikke jeg var interreseret i klær. Men det var jeg, såpass at utdannelsen min hadde klær som et mål.

Og jeg lagde masse klær.

 

I helga fikk flere antrekk kropper inni seg.

Artig å se.

At andre svinser rundt med mitt.

 

På instagram har mellomste nok en gang lagt ut en snutt av en truddelutt.

Som handler om klær.

Og den vil jeg i kveld dele med dere.

 

Trykk på bildet, så skal dere komme inn:

 

 

 

 

 

 

32 kommentarer
    1. Der bragte du fram et minne – jeg hadde noen papirdukker i min barndom, ikke tenkt på dem på mange herrens år, men nå husket jeg – jeg likte dem. Takk 🥰

      1. Så fint å se tilbake på det en likte. Ser det var mange som lekte med papirdukker, tror nesten de er borte fra barns lek i dag. <3

      1. De man kjøpte hadde brettet, de var litt i veien på en måte. Etter hvert som papirdukkefamilien voks, for det gjorde den hos oss, vi tegnet sjøl etter en stund – fikk de stabler med klær uten brett :).<3

    2. Dukkeliser og dukkemenner men mest dukkeliser og jeg ventet alltid og tittet i ukebladene om det kom nye dukkeliser der 🙂
      Det var sååå artig med de og alle klærne.
      Den instagramvideoen var stilig rett og slett 😀
      Lag deg en fin ny dag 🙂

      1. Så artig at du likte videoen :). Ja, ukebladene hadde noen ganger pairdukker, men de måtte nesten limes på papp. Artige minner. Takk, nydelig torsdag til deg også <3.

    3. Jeg elsket sånne papirdukker, og hadde også sånne med store kleskolleksjoner ♥
      Og den videosnutten var artig….akkurat sånn føler jeg det også 😉 Har ryddet og ryddet. Og nå har min datter også ryddet, og hun lempet over en haug med klær som hun mente ville passe til meg. Og det gjorde de jo….sukk!
      Ha en herlig fin dag ♥ Klem

      1. Du også, ja :). Artig med papirdukkene.
        Og nå ble det masse klær på deg, men fint da. Godt å kunne smette inn i klær og de passer. Mellomste roter med seg klær fra alle klesskap eller mer loft, skal tro om hun fikk minket samlinga si :D. Takk, nydelig dag til deg <3.

      1. Du var også av de med store stabler av papirklær til papirdukker :D. Datteren finner klær hos hele slekta, som hun sier. Også mine, de jeg tegnet og lagde, syns det er artig <3.

    4. Kul videosnutt og rap 😀 Ja, det var tider det… Papirdukker og timesvis med tegning av klær, med skarpe farger. Har tenkt på at det er lenge siden jeg ryddet i klesskapet mitt. Halvannet år… så det er vel på tide igjen. Man skal ikke ha mer enn man trenger, og da er det bedre at det overflødige kommer til nytte hos andre 😀

      1. Takk, spesielt hun som lagde den setter pris på det :). Papirdukker var tydeligvis en greie, tror ikke det er det nå.
        Kan være vanskelig å rydde i skapet noen ganger, en må være i rett mood…om ikke er det vanskelig å kvitte seg med ting, er min erfaring. Du har helt rett, bedre at andre bruker det en ikke har bruk for. <3

        1. Ja, viktig å være i rett mood! Jeg pleier å ta ut alt, før jeg begynner å sortere, og så legger jeg inn det jeg skal ha videre. Da er det lettere å se hva jeg har, hva jeg trenger, og det blir lettere å kvitte seg med unødvendig skapfyll 😀

    5. Å. jeg savner det papirdukkene, for som vi kreerte klær til dem og drømte oss skikkelig bort. Tittet innom datteren din igjen og hun er herlig i sving med sitt. Klemsiklem:)

      1. Det var en artig tid med den leken der, artig å se at så mange har lekt med dukkene.
        Så fint, fortalte henne etter du hadde lagt inn en kommentar for en tid tilbake at det var ei jeg “kjente” fra blogg, da hadde hun allerede svart og hun hadde lyst til å svare en gang til. Men så syntes hun det gikk for lang tid at hun lot det ligge. Hun satte veldig pris på det. <3

    6. Jeg har en kusine som er eksakt 10 år eldre enn meg, og hun laget en fin papirdukke til meg i papp. Jeg brukte mange timer på å lage klær til henne, og jeg har alt sammen oppe på loftet i en eske. Det var så gøy å lage klær å ha moteoppvisning 🥰 Ha en nydelig dag videre 😊

      1. Så artig at du har samlet på papirdukkene, det er litt av et minne. Mine/våre forsvant nok inn i glemselen. Men det var faktisk hus og biler og hauger av klær. Nydelig dag til deg i et varmt Oslo <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg