Vær og hverdag

 

 

 

 

I dag vurderte jeg å gå rett til sengs da jeg kom hjem. Sovna i stedet i stolen.

 

 

 

 

Det regner og blåser. Skikkelig slik været kan være på nordvestlandet.

 

Jeg kjørte bortom fjøset da jeg kom hjem, fikk henta en sekk med ved. Da jeg skulle kjøre tilbake, sendte hjula kaskader av våt jord over bilen. Regner med det har regna vekk til i morgen.

 

Før jeg kom meg inn, tok jeg turen ned til veien for å hente opp søppeldunken. Den var blåst overende.

Ble skikkelig våt av regnet som hølja ned.

Godt å komme seg inn, godt å få av seg det våte tøyet.

Godt at jeg hadde ferdig middag fra i går.

Fryktelig godt å være hjemme.

 

 

Jeg hadde overnatta hos mor. Kom meg tidlig avgårde til jobben, skulle levere bilen til EU-kontroll først.

Og så traske jeg ned til kontoret med trampe skritt.

Alt for lite tid til Teamsmøtet.

Så jeg gikk på.

I blåst og regn.

Rakk møtet.

 

Oppdaga at føttene var helt i ulage resten av dagen. Haika derfor tilbake til verkstedet med kollegaer, for været var også blitt enda verre.

Kontrollen var verre enn jeg tenkte, både hva det kosta og hva de fant ut.

Jeg kan ikke la slikt ødelegge.

Verken vær eller økonomi.

Men akkurat nå trenger jeg ikke flere utgifter. Det er bare at ingen spør meg om akkurat slikt.

 

En dag breddfull av hverdag. 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. En dag breddfull av hverdag…… akkurat… og av og til trenger man ikke mer…. hverken at en bil blir dyr å reparere eller vonde bein eller for mye regn….

      Håper det ordner seg!

      Stå deg vel og lag dagen i dag så godt som mulig <3 klem

      1. Alt bruker å ordne seg, så det gjør det nok nå også. Regnet har gitt seg, og vinden. Og takk, det er viktig, prøve å få dagen god likevel. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg