Vår og helg

 

 

 

 

En fredagsettermiddag bretter seg ut. Det var på høy tid, jeg har «jogga» gjennom uka og det kjennes.

 

 

 

 

Kjenner jeg må ha en tur innom stolen før flere oppgaver.

Er kommet hjem med skrei, lever og rogn. Det skal etter hvert tilberedes. Måtte sjekke oppskrifter på nett. Far hadde sin metode med lever, men akkurat nå husker jeg ikke hva han gjorde. Husker han hadde en  prosedyre på det. 

 

Jeg er kommet hjem fra Kristiansund, møte gjennom jobben.

 

Det å kjøre gjennom vårlandskap på tur hjem, vite at du skulle hjem og at det i tillegg var fredag, var mest til å bli religiøs av. En fantastisk følelse å vite.

For i dag grafsa mila etter meg, de var nesten uutholdelig, for jeg var så sliten.

Vanligvis er jeg glad i å kjøre bil, men i dag følte jeg meg nesten i en tvangstrøye med så mye kjøring.

 

Endelig sto jeg  utenfor min egen dør…

Det øyeblikket, men så måtte alt bæres inn, sekker, vesker, fotobag, en handlepose. Hadde også kjøpt påskeliljer til å sette ute.  

Ser jeg må ryddet opp ved inngangen. Hele inngangspartiet er fullt av hamser fra solsikkefrø.

Jordene er frie for snø og temperaturen viser 8 grader pluss.

Helt nydelig.

 

 

Akkurat nå husker jeg ikke hva uka har inneholdt, men jeg har jobba hver dag så det har vært nok. 

I går hadde jeg mitt lille foredrag om kalendere og friing. Det kom ikke så mange folk, men til gjengjeld virka det som de som var der kosa seg.

Det ble røde vafler, som tanken var.

 

Og så overnatta jeg hos mor for å slippe unna en halv times kjøring. 

 

Det er så mye jeg skulle gjort, nå. Men skal etter hvert koke fisk, lever og rogn. Redd for at jeg ikke orker mer enn det.

Må nok prøve å rydde litt.

 

Og så skal jeg ikke tenke jobb eller ta etter jobben på flere døgn.

 

Det er vår og helg.

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
      1. Den skal nytes, kanskje jeg til og med greier å være med på dine oppfordringer denne helga 🙂
        Takk, god klem til deg også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg