Velkommen 2023

 

 

 

 

En ny dag i et nytt år med nyttårkonsertene fra Wien feiende over stua.

 

 

 

 

 

De hadde allerede begynt da jeg satte meg ned.

Satte meg ned med limeglasset mitt.

 

Ute henger flagget som en velkomst mot det nye året.

Jula er slik i praksis over, men fordi jeg er glad i tradisjonene som var; blir jula boende i huset en ukes tid til.

Sjøl om hverdagen er tilbake i morgen.

 

 

Nå kan jeg velge å skrive om året som har gått, eller tanker om det nye som kommer.

Og jeg kommer nok innom begge deler.

 

 

Som du sikkert forstår, du som følger meg, har den siste tida i det gamle året vært travel.

 

Det nye året er nytt på mange måter.

Nyttårsfeiringa ble litt annerledes enn først tenkt.

I utgangspunktet skulle vi tre søstrene, mor og ektemaken til den ene feire sammen.

Da planene for sønnen ble forandret, skulle han også bli med.

Dette virka absolutt som en hyggelig feiring, lenge siden jeg har feiret nyttår sammen med midterste søster.

Men så ble kjæresten til yngsteberta syk og hun hadde også en dag som var skral. Men de kom seg og reiste tilbake til Trondheim for gleder og plikter.

Men jeg ble syk, slik at jeg var utslått. Feber, snuftset, hostete, sårhet i hals og slikt. Og i en slik tilstand drar en helst ikke til eldre mennesker.

Så da vi var og henta kjæresten til midterste på Kyrksæterøra i går, for det må sies, siste dag i året er ikke den beste dagen å reise på.

– Ikke gikk ferger og ikke gikk busser.

Disse to skulle til Kristiansund for å feire både nyttåret og en 30-års dag.

De fikk låne bilen min, så først kjørte jeg oss hjem og så tok de bilen for å kjøre  tilbake veien vi har kommet. For ferja til Kristiansund gikk ikke, de måtte lengre inn i landet for å komme seg fram.

Her skulle sønnen og jeg feire.

Vi gikk i gang med hakking av waldorfsalat, steiking av kalkun, eggelikør, riskrem og…ja du forstår.

 

Riskremen orka vi forresten ikke å spise.

Vi var alt for mette.

Men i dag kommer de to som reiste til byen tilbake, de skal spise middag her før veien tilbake til Trondheim, og i dag går det buss forbi her.

 

 

Vi hadde en så avslappende og fin nyttårskveld her, hørte kongens nyttårstale og snakka om mye.

Da klokka bikka tolv så vi nyttårsraketter i det fjerne og mimra om fjorårets nyttårsaften der vi dro til skogs og tenkte nyttårsbål.

 

Så nå er vi i gang med enda en nytt år.

Det ligger et par måneder med vinter foran oss, så kommer våren, etter den sommeren, høsten for så å avslutte med en måned vinter.

Nå skal året nytes, leves og læres av.

Hva det har i sin sekk kan vi ikke vite.

Men noe er det og det er spennende.

 

 

Riktig godt nyttår!

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. <3 spennende nytt år, og høres ut som dåkk hadd ei perfekt feiring av det nye (og gamle) året <3

    2. Godt nytt år! Hverdagen er tilbake ganske snart – og det er spennende hva det nye året har å tilby! Du har kosa deg i jula – på tross av sykdom og noen viderverdigheter! God klem <3

    3. Godt nyttår til deg også, gleder meg til å følge deg på nye turer. Er veldig spent på det nye året. Jula var fin og travel, men uansett går den fort. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg