Velkommen i min “hage”

 

 

 

 

 

Søndag i sol, søndag i frihet, søndag i mitt hjerte.

 

 

 

 

Jeg begynner å komme inn i den gamle tralten med limevann i glasset.

I dag fikk jeg starta med ritene igjen også, etter en pause på en uke.

Og kroppen min jubla.

 

 

Ellers var det så godt bare å tusle i rundt i dagen uten annet å gjøre en akkurat det.

Fikk vaska et par vasker.

Maskina mi har hatt vaskefri.

Prøvde litt å sola meg og lese i en bok.

 

 

Slik lå dagen og glitra.

Men det desidert artigste jeg har gjort i dag var en liten tur, en hagevandring så og si…

 

Nå har det som kan kalles hage vokst fra meg.

Tidligere i vår fikk jeg en link fra mellomste om ikke å klippe gresset før blomstringa var over for insekta sin del.

Så kombinasjonen av linken, regn og å bli syk gjorde susen.

 

Gresset voks seg himmelhøyt.

Men dere aner ikke, den følelsen å gå i dette, duftene…

 

Jeg gikk barføtt med skrekkblanda fryd, og jeg knipsa.

Det var så godt, bare være til-.

Kornblomstene voks friskt sammen med ugresset.

Spørs om løyvtnanshjertet hadde mer utfordringer.

Blandt bringebærkjerr voks dette ene hjertet.

Gullbosten, heller løvetannen, rakk å blomstre ferdig i år.

Ingen knupper var stekt i smør eller den bustete blomsten plukka inn for løvetannlikør.

Men denne etternøleren, ett frø henger igjen, tar det sjansen til å fly ut for å bli en ny blomst tro…

Surgras i blomst.

Smørblomst med flue i.

Og så er det alle skjermplantene, et vell.

Det bredde seg utover og bortover.

Noen strå i stram giv akt.

Og bjørkebladene virka solide, nye og friske.

Blomsten på selja henger ved ennå.

Turen ble avslutta med å ta inn tøyet som hang på snoren.

For i dag lot jeg klær henge ute, tror kanskje ingen bryr seg nevneverdig, bestemte jeg meg for.

 

 

Uka som ligger foran er jeg litt redd for-.

Jeg er ennå ikke helt på plass etter siste uke, ferdig med penicillin’en på tirsdag.

 

I morgen blir det kontroll av revmatismen på sykehus, tirsdag begravelse, onsdag tror jeg det er Kristiansund – men tror jeg må velge kontoret, så mye som gjenstår til museumsåpning til helga.

 

Men slik ble det, så da sier jeg bare;

 

VELKOMMEN NYE UKE!

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Nydelig hagevandring! Føle æ kjenne duften av å sjå på <3 Også kan æ kom å slå gress snart, må kanskje gjøres før klippern får slipp te. Travel uke for dæ da! Så håpe du huske å pust og slikt. Og i dag sees vi!<3

    2. For en absolutt fantastisk hage du har med alle de fine blomstene, og jeg tenker at våre bevingende små venner er like fornøyd som deg. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Det som er dumt er at de også flyger inn i huset :D, det er jeg ikke så begeistra for.
        Takk, mandagen gikk som en røyk – jeg må vente til lengre ut i uka før jeg får lest meg opp, litt vel hektisk nå. Riktig fin uke til deg <3.

      1. Skikkelig vill-hage :D.
        Takk, den blir nok travel – så nå blir det nok litt stille fra meg, men skal ta det igjen <3.
        Riktig fin uke :).

      1. Sannsynlig er det nok ljåen som må til pers, jeg avtalte et ljå-kurs for et par år siden. Spørs om jeg må høre om vi kan ta det nå :D.

    3. Skikkelig flotte bilder fra den nydelige hagen din. Så flott som bare en naturlig hage kan bli! Lykke til med alle må-ting de neste dagene! 🥰

      1. Takk, gjorde godt å ta den turen ut i villniset mitt.
        Kontrollen tok en annen vei enn forventet, begravelsen var både fin og trist.
        Nå håper jeg det blir full speed på arbeid, så forsinka med det meste der.
        Ønsker deg en nydelig onsdag :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg