Vi hører sammen

 

 

 

Disse ukene er helt ville, de løper gjennom sommeren. Det flimrer i sol gjennom løvverk…

 

 

 

Det skraller i torden og regnet fosser ned.

Den har alt denne sommeren.

Og stress, masse stress.

Som jeg pakker bort, men likevel er det nok med. Jeg greier det jeg trodde jeg ikke klarte.

 

Sommeren fosser som en båt gjennom vannet med hvitt skumsprøyt i baugen.

Jeg er alene.

Jeg har fullt av folk.

Jeg har følelser.

Og så er jeg ærlig.

Mer ærlig enn noen gang.

 

I går fikk jeg endelig tatt nett over trærne.

Men ble ikke helt ferdig.

Trærne er egentlig bærbusker.

De er gedigne.

Det skvatrer fra der de står, er det fortsatt besøkt av flygende flygere.

Trosten kan sette seg fast i nettingen, sier min venn.

Det må sjekkes at det ikke sitter fast noen i nettet.

Jeg må klippe de ned til busker etter plukking.

 

 

Det er så mye som skal gjøres over alt.

I dag må jeg gjøre den grøvste jobben på en PowerPoint-presentasjon.

Har ikke begynt, bare prøvd å samle informasjon.

 

Jeg hører på reiseradioen, der kommer en melodi med Elias Akselsen.

Sanger så full av følelser og lidenskap.

Jeg deler den for den er så fin.

 

 

Den treffer meg.

Sangen.

Første gangen jeg hørte den var med Lars Demian.

 

 

Jeg vet ikke hvem jeg liker best.

Har du tid til å høre begge, treffer dette deg og hvem treffer i så fall mest?

 

 

Men nå må jeg til å virke før dagen svinner.

Drømmer og følelser må legges til side.

Jeg skal inn i strevet.

De som levde liv ved kysten og som kryssa fjord og hav i små og stor farkoster.

Og de som bygde disse.

 

 

Sorg og glede i forening.

Sjøl om vi setter oss i bilen, går inn på butikken for å finne maten, er opptatt av renter og prisene på drivstoff.

Føler oss løsrevet fra alt.

Frie individer som gjør som vi vil.

Men vi ønsker også å høre til, høre til i fellesskapet.

Og vi gjør det, vi hører sammen med med alt, med trær og fugler, med folk og firbeinte.

Vi er i alt dette.

 

I fortid, framtid og nåtid.

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Det gjør vi, hører sammen med alt <3

      Hørte Elias Akselsen vi også. Jeg synes den er fin, Olav synes den var trist. 😉 Skal høre på begge versjonene senere 🙂

      Her fikk bærbuskene også nett over seg i går, Olav fikset det 😀

      God fredag og helg! Klem <3

      1. Greit å få nett over bærbuskene. Jeg har ikke lagt over solbæra ennå. Det er virkelig gedigent.
        Litt trist de sangene, men veldig følelsesfull.
        Takk, himmel… vi er allerede ved mandagskvelden. Klem <3

    2. Du har sååå fin måte å skrive på.. blir som små noveller om hverdagslivet <3 Her er det oppholdsvær i dag..men vært mye regn i det siste.. Savner ripsbuskene som mormor hadde.. var så deilig å fryse ned med sukker på..og ta opp å ha til vaniljeis..nam 🙂 Hørte begge variantene av låten..likte kanskje den med Elias Akselsen best.. Håper du kan stresse ned litt i helgen og kose deg <3 God helg og klem <3

      1. Tusen takk, blir veldig glad for slike ord.
        Kjedelig når det blir mye regn, hørte det ble meldt en del framover også.
        Den første, den med Elias Akselsen har veldig følelse i seg.
        I helga var det arrangement igjen, men jeg kom meg i genom og det gor mestringsfølelse i ale fall…men sliten i dag 🙂
        Skikkelig god klem tilbake <3

    3. Før hørte man sammen på en annen måte. Avhengig av hverandre. Nå må vi liksom kjempe litt mer for å høre sammen. Men så gjør vi det. Når vi har gitt litt. Bra å være ærlig, det kommer oftest best ut av det 🙂

      1. Det er sant, det er slik…men uansett hører vi sammen. En kan kjenne det når en holder rundt et tre. Det er det forresten lenge siden jeg har gjort 😀
        Jeg har nok alltid vært ærlig, men en kan bli enda litt bedre på det, ikke minst overfor seg sjøl.
        <3

    4. Vi hadde bærbusker i hagen der jeg bodde før, og ved et par anledninger måtte jeg redde ut småfugler som hadde satt seg fast. Ikke greit å vite om man skal være snill og la fuglene ta sitt, eller høste inn bærene til eget bruk…
      Den første utgaven var ganske jamrende og trist, synes jeg, mens den andre var mer “ettertenksom”. 🙂

      1. Måtte du det, håper det gikk bra med fuglene…litt ekkelt å må berge fugler ut av bærbuskene.
        Har tenkt, kanskje burde fuglene få bæra…men de fleste åra er det dem som har fått de. Tenkte det var min tur, men så er det dette å plukke de inn da.
        Jeg kom over julesanger for noen år siden med Akselsen og ble veldig begeistra for måten han sang på. Lars Demian kom jeg over i et musikkprogram om døden, alkoholen og kjærligheten på 90-tallet og lette rund om i Trondheim etter noen som hadde den. Så ble jeg vist til et utsalg med dansebandmusikk, da ble jeg nesten fornærma 😀 😀

        1. Det gikk helt fint med fuglene. Jeg tok på en hagehanske (for ikke å bli bitt) og holdt dem (jeg hadde mange fugler i bur da jeg var ung, stua full) mens jeg klipte av nettet. 🙂
          Kanskje dele 50/50? 😀
          Dansemusikkband blir litt annet, ja 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg