Vinteren banker på

 

 

I dag bestemte jeg meg for å være med på tur. Til tross for været.

 

 

 

Jeg koka kaffe og smurte matpakke.

Glemte å kjøpe noe å grille, da jeg dro innom butikken for å kjøpe akkurat det. Men jeg fant andre ting.

Himmelen var mørk over oss, da vi vandra innover mot fortet. Dit vi skulle, et opparbeidd område fint for tur.

 

 

Sola var likevel fram inn i mellom.

 

 

Og så hagla det. Vinteren banker på og har strødd snø oppi fjellet.

Vi bosatte oss i en gapahuk. Inn i mellom pøsa det, mest regn likevel.

Det ble tent opp i bålpanna.

 

 

Blir jeg med neste søndag kan jeg huske å ha med kjelen min, for bålkaffe er litt ekstra godt.

Havet utenfor skifta farge etter hvordan himmelen så ut.

 

 

Det gjorde godt, godt å være ute.

Er det ikke rart at det bare er dårlig vær når en er inne. Ute er det nesten alltid bra, uansett.

 

Veldig stor riktighet i dette ordtaket om at det ikke er dårlige vær, bare dårlige klær.

 

 

   

8 kommentarer
      1. Det er det som er litt rart, ute er det fint, uansett, nesten :). Ja, det er et fint område, så er du på traktene bør du ta turen dit. Og så klart ta kontakt :D.

    1. Godt gjort å komme seg ut uansett vær, jeg er ikke så flink til det…
      Men skal prøve så godt jeg kan fremover.
      Nå har de siste ukene vist seg fra sin beste oktoberside her , og det gjør godt…
      Og heldige vi er som kan ut å gå og ikke MÅ sitte inne.
      Kjekkest å gå på tur sammen med noen forresten , spesielt i dårlig vær.
      Og fint turområde dere gikk i. God kommende uke til deg!

      1. Nei, egentlig kan jeg heller ikke påstå det, at jeg er flink til å komme meg ut. Men bør nok tenke den tanken, at vi er heldige som kan. Uken gikk veldig fort, håper din også har vært fin. <3

    2. Herlig!

      Det er litt slik at når en er kommet ut da er alt bra 😀 Det er denne tiden FØR en får på klærne – pga kanskje det er litt surt ute og slikt… men når en er kommet ut – da går det fint uansett.
      Koselig tur dere hadde – og bålpanne og mat og god prat er topp!

      1. Helt sant, prøvde en periode å ha alle klærne for å komme seg ut, ligge klar. Det var til hjelp. Men du er veldig flinkt til å komme deg ut. Muligens jeg slår følge denne helga også, men må huske på noe å grille da :D.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg