Vuggende, vuggende

 

 

 

En dag legg fra land, ut på det blåe havet. Som skal vugge deg i søvn.

 

 

 

 

Ingressen ble litt slik, litt halvkvasi -.

Jeg er gjennom en dag.

En ny dag.

Vi har feira søstera mi. Den mellomste. Hun var kommet fram til slutten av femtiåra.

Du verden det har gått fort denne tida. Ikke så lenge siden vi lekte alle disse lekene; med papirdukker, hørespill på båndopptakeren og teater. Hun var den snusfornuftige og den useriøse, litt av en blanding. En gang jeg skulle sette opp et teaterstykke, sjølskrive, aktørene en gjeng av søskenbarna. Det var øving over en lav sko, undertegnede var seriøs til ytterste hårstrå, mellomste fjasa og tulla og fikk de andre til å le. Det var en tålmodighetsprøve.

 

Foreldrene våre, vi tre søstrene, hennes familie med mann, barn, svigerbarn og barnebarn var gjestene i dag.

 

Først var vi på den lokale puben, etterpå hos mor og far, der vi drakk kaffe.

Fødselsdagsøstergjengen var på hytta, men foreldra mine har blitt for dårlig til bens for forsering av svaberg og lyng.

Det ene lille barnebarnet var en voksen toåring i tyllskjørt som sjarmerte alle.

 

Vi hadde det hyggelig.

Samtalene var slik som samtalene bruker å være.

Artig å snakke med tantebarna. To fine jenter.

 

 

Men jeg ble sliten mot slutten. Etter og ha gått i dvale i flere dager kjente jeg det var godt å ta turen hjem, hjem til mitt eget.

Min egen prosess, mine egne tanker.

Vite at enda er det noen dager av ferien igjen.

 

Tror jeg skal kjøre meg en liten tur over helga.

Det er meldt regn.

 

Vurderte å dra framom museet i morgen, være publikummer, være med ut på sjøen. Det er arrangert tur dit.

Men tror ikke det, tror jeg går for enda en dag med fred. Så nå skal jeg straks vugge ut på drømmenes hav.

 

 

Vet du at man tror og har forska på at drømmene er med på å preparere en til å takle dagen bedre? 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Koselig selskap det, og det så jammen ut til å være mye godsaker på bordet. Jeg ble brått sulten 😀
      Ser den at det er godt å være alene og ja. Jeg har tilbud om å dra på hytta til broren min og familien. Og det har jeg lyst til, men samtidig er det alltid noen andre også som dropper innom, og da blir det brått mye mer støy og inntrykk. Og akkurat nå for tiden har jeg det best i fred og ro 🙂
      Håper du får noen fine dager nå mens du enda har ferie. Og gjør akkurat det du selv føler for ♥ Klem ♥

      1. Fikk du lyst på kake ;)?
        Du må finne ut hva som er best for deg, være hjemme eller på hytta med broren din og hans familie. Og det finner du helt sikkert ut av.
        Har faktisk hatt noen riktig fine dager i det siste. Og så føler jeg at prosessen som satte i gang er veldig positiv. Så dette blir bra. Klem <3

    2. En herlig familie stund skjønner jeg 😀 Veldig bra i disse tider. Det har det ikke vært for mye av her i alle fall. 🙂 Har faktisk drømt mer de siste par årene.. men så var det å huske de da…. 🙂 Ha en flott søndag og nyt feriedager. Det skal vi gjøre her i vakre Lofoten 🙂

      1. Ja, det er godt å kunne samles. Godt at det er blitt mer åpent. Du husker sikkert noen drømmer, interessant å kjenne på de en husker hvordan en hadde det i drømmen.
        Heldig som er i Lofoten, så på Sommerbilen og ble vill av begeistring over naturen. Nå skal jeg inn å lese din blogg. Regner med du skriver fra turen. Riktig god tur videre.

      1. Ja, det var godt og søtt på lørdag :). Egentlig har været passet til prosessen jeg har tatt nå i ferie. Men i august satser jeg på fantastisk vær <3.

    3. Tida fra barndommen har gått fort..Vi er tre søstre ikke veldig mye sammen men av og til og prøver alltid å få til en liten feiring sammen når en av oss har bursdag 🙂 Veldig gode kaker på den feiringa deres så det ut til..hyggelig å samles om det ikke blir for mange..men veldig deilig med alenetid og helt ro syns jeg:) Poetisk om drømmer og hav..en god drømm kan kjennes litt befriende i alle fall.. Klem <3

      1. Dere er også tre søstre ja :). Det er vi også. Yngste søster bor i leiligheta nedunder, men det blir likevel ikke til at vi møtes så mye. Vi hadde en hyggelig feiring av mellomste, men ja – det er godt med denne alenetida også.
        Ja, gode drømmer er gode. Har fulgt litt ekstra godt med på drømmene mine i det siste, prøver å få tak i essensen. Klem <3

    4. Viktig å samles, men godt med alenetid også. Må være balanse, og ikke alltid den er lett å finne…
      Det med drømmene tror jeg absolutt på. Håper du sover og drømmer noe fint. Tid for meg også nå å legge ut på det blå havet…:)

      1. Det må det ja, balansen er viktig. Men enig, ikke like lett med den alltid.
        Håper du har hatt noen fine turer på det “båe havet” :). Jeg er litt obs på drømmene, for tenker den kan fortelle litt mer av det indre enn det våkne jeg’et forstår. Syns psyke og livet en lever er fryktelig spennende, og så kan en gjøre så mye med dette med tilegning av kunnskap og tanker. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg