Vuggesang

 

 

 

En liten vuggesang har gjort seg nå. Tror jeg har sovnet veldig fort.

 

 

 

 

Men har ikke så lyst til å legge meg riktig ennå.

 

Sov, ro, lillemann… eller kanskje heller store dame…

 

Dagen har gått i ett.

Med overnatting hjemmefra.

Mor skulle sjekke hørsel i dag og hjemmetjenesten hadde ikke ressurser til å komme før vi dro.

Jeg fikk heldigvis til å dra på støttestrømpene, tror likevel det var best hun fikk de på.

Fikk også med meg en times jobb, mandagsmøtet på teams, som lyttende.

Ferge og god tid, går ikke an å stresse lengre… tid må det være.

 

Byssan lull

 

Det var godt å reise hjem igjen, med sola hengende på himmelen i 18 pluss.

Følte varmen gjennom dagen.

Mor fikk kjøpt seg en bluse.

Framme igjen hos henne gikk jeg rett gjennom stua og ut.

UT!

Ut i sola.

Satte med i en stol.

Hørte fuglene som kvitra.

Og så sov jeg nesten der i stolen.

 

Når trollmor har lagt sine elleve

 

Vi drakk litt kaffe og jeg varmet opp middag.

På slutten gikk det trått.

Da jeg skulle pakke.

For eksempel gikk det ikke an å få ting i bagen, ting falt ut.

Det var ikke noen logikk igjen.

 

Katta satt borti aska og spann

 

Det er godt å være hjemme, hjemme hos seg sjøl.

Det har blitt mørkt, men jeg vil holde meg våken litt til.

Bare litt til, før jeg tar nattasangen.

 

 

Sulla meg litt du mamma mi

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Det fins veldig mange fine nattasanger.🤩🤗
      Det er fint å holde liv i dem slik at de neste generasjonene også husker dem.🥰
      Kos deg resten av kvelden!🤗

    2. Du har hatt en variert dag må jeg si 😊 Deilig at temperaturen har steget. Ser det skal bli noen dager med uvanlig høy temperatur her i Trøndelag. Det sier vi ikke nei takk til

      Så kjempefine godnattsanger, og husker det var så koselig når min mor sang godnattsang til meg som barn. Det var så trygt og rolig 😍

      Ønsker deg en superfin mandags kveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg