Endeleg

 

Det er så alt for lett at planer flyt ut. Eigentleg kan eg ikkje tillate at det skjer.

 

I dag er det onsdag, og ein gong for ikkje så lenge sidan tenkte eg at det skulle være vegedag kvar tredje veke. No trur eg vekene har lura seg forbi til likt med snop som har lura seg inn i munnen. For det er da sommar og det er kaker og ein skal da kooooooose seg……..har hjernen funne ut med hjelp av oppbruka karakterstyrke.

Og gjett om turen opp påvekta i dag hadde stor motstand. Men tanken på at eg ikkje kunne fortsette slik eg har gjort, fekk meg opp. Og den viste to kilo opp, og det måtte være stopp. Heldigvis var det ikkje verre. Men om eg ikkje tek skeia i ei anna hand vil vekta vise tre tal snart……….og det vil vi ikkje ha noko av.

Så eg tok på meg treningstøy før frukost. No var det litt for varmt i dag, så bytta til ein shorts.

Eg kombinerte utfarten med eit besøk hos foreldra mine. Der er det er nokså bratt turløype opp til ei seter. Eg hadde eigentleg ei plan om å ta den turen ein gong i veka. Men eg har berre gått den ein gong like etter eg kom heim i juni, før turen no i dag.

Eg bruka ein og ein halv time til saman på vegen opp og ned. Da dreiv sveitten slik at eg mista mest synet……..det svidde på auga. Var nok litt i varmaste laget i dag.

No vurderer eg å melde meg inn att i Vektklubben som eg har vore medlem av tidlegare. Eg må nok bruka den hjelpa eg kan finne, for eg vil, eg vil frykteleg……….

Så da er det berre å gjere det ein for å lykkast da.

10 kommentarer
    1. helt supert att du fikk den turen,skulle tatt en slik tur eg også for 1 kg har sneket seg på denne kroppen også i ferien 🙂 det er lett å la ting gli ut,vi er tross alt bare mennesker,men så lenge en er beviste på det ,ja da er det lettere å snu før kiloane sett seg faste 🙂

    2. fruensvilje: Litt må en tåle når det er ferie, og den ene kiloen forsvinner nok fort tenker jeg :). Og jeg er glad for at jeg endelig fikk til den turen. Håper det ikke blir så lenge til neste gang, den turen der har kroppen skikkelig godt av.

    3. De der hersens kiloene biter seg fastere jo eldre en blir, synes jeg…
      Lykke til i alle fall, du er flink som passer på og som har selvdisiplin nok til å ta fatt i det.

    4. Huff…de der kiloene er så lette å snike seg på, men litt verre å jage bort igjen. Men jeg er helt sikker på at du klarer det 😀 Med jernvilje, og å skrive litt, så forplikter det nesten litt 🙂
      Jeg har ikke vært så flink selv denne sommeren. Har vært alt for slapp og sliten. Og bena vil nesten ikke bære meg. Så det er tungt. Men jeg satser på bedre tider 🙂
      God motiverende klem til deg <3

    5. Bra det bare var to kilo opp! Jeg har ikke veid meg på flere år, men jeg ser og kjenner når det er litt opp og litt ned. i det siste har det blitt dårlig med trim,og regelmessig kosthold på grunn av mye jobbing. Har lett for å sløve litt når jeg kommer hjem. Fine bilder av boffen i naturskjønne omgivelser! 😀

    6. maiken: Veit ikke om jeg er så flink akkurat, men tror det er veldig viktig at jeg har fokus….ikke nødvendigvis disse kiloa, men denne energien jeg må få opp :). Takk :).

    7. Eva: He, he, ja jeg skal huske det, at det forplikter å skrive om det :))). Får konsentrere meg om fem kilo om gangen…..men så var det ikke disse kiloa jeg skulle ha fokus på, men må nok passe på de likevel…og jernviljen har jeg ikke:/.
      Du har vært veldig flink som har minket så mye som du har for det blir letter for knær og føtter om ikke annet…..sjøl om jeg ser at beina dine ikke er samarbeidsvillige nå. Men du har nok hatt en trøkk, du kommer opp igjen. Jeg syns du er kjempeflink på vilje :). Klem <3

    8. karidansen: Ja, jeg var redde det var ennå mer som jeg har spist på meg i for behagelig-makelig stillstand. Du ser ut som kroppen din oppfører seg bra :))),men litt må en kanskje fokusere likevel. Det er så lett og sløve når en er sliten. Veit litt om det :).
      Disse omgivelsene er fine å komme seg opp i både for meg og boff :)).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg