3. uke i ny periode

 

 

 

Så er jeg framme med å gå inn i den tredje uka. Dette prosjektet vi vare fram til siste uka før jul. Det er en prøveperiode… eller en øveperiode. Etter jul er plana å fortsette.

Vi advare deg som ikke er interessert i kosthold, helse og bevegelse om at det er det dette handler om.

 

 

 

 

 

 Bakgrunn:
  1. Få bort/minimalisere vondter som har vært økende i senere tid
  2. Øve på å få timeplan og struktur inn etter sjukemeldinga (to nye uker sjukemeldt)
  3. Få opp energien
  4. Bedre form
  5. Booste stemningsleie
  6. Vektnedgang

  Metodene jeg vil bruke er en variasjon over 5:2* dietten og 16:8**

 *Fem dager spise vanlig og to dager spise mindre enn 500 kalorier

 **Spise innen 8 timer og faste i 16 time

 

 

 

 

Hvordan har uka gått?

 

Mat:

Plana er fulgt. Både fredag og lørdagskveld spiste jeg litt sjokolade og peanøtter. Tirsdag og torsdag hadde et kaloriinntak på 500. Fulgte periodisk faste med først å spise etter kl.12 og siste måltid ferdig til kl.20, fredag og lørdag gikk jeg over den oppsatte tida. Blir fortere mett.

 

 

Bevegelse:

De Tibetanske ritene alle dager utenom søndagen, det holdt å fortsette med fem repetisjoner. Daglige skritt ble nådd gjennomsnitlig. Fredag og lørdag nådde jeg ikke de 2000 skritta, men slo til med nesten 6000 på søndag. Det ble bare denne ene dagen jeg gikk over 5000 skritt. Gjennomsnittet er over 2500 skritt. Det føles lettere å bevege seg.

 

 

Energi:

Motivasjonen er absolutt på plass. Det er lettere å komme seg opp av den berømmelige stolen. Føler på en nødvendighet med å komme meg ut.

 

 

Vondter:

Stivheten er der, men går over ved bevegelse. Har hatt problemer med langfinger på venstre hånd, det er nok et utbrudd i den.

 

 

Humørskala:

Uka har hatt et lett humør.

 

 

Meditasjon: Planla oppstart av meditasjon den uka her, men lyktes ikke med det.

 

 

Vekt:

Gikk over til å veie fredag i stedet av mandag. På fredagen hadde vekta minka -1,4 kilo fra mandag. Sjekka vekta i dag også, så da viser det en kilo. Fra start betyr det minus -2.9. Regner med at nedgangen vil flate ut.

 

 

Første innlegg ligger HER

Andre innlegg ligger HER

 

Bildet er tatt av G Lopez fra Pixabay

 

 

 

 Limevann og ingefærshot vil være dagens første inntak. I hovedsak vil det først måltidet  ikke være før kl. 12 og siste før kl. 20, men noen dager  vil det  være  normal frokost.  Mer  bær skal inn i kostholdet. Noen dager kjøres vegansk/vegetarisk  kosthold.  

 Sukker skal bortimot bort.

 Jeg vil etter hvert lage meg en liste for basisvarer som jeg vil bygge kostholdet over.

 Noe av det viktigste er bevegelse, slik at Tibetanske riter er på programmet  igjen med 5  repetisjoner og at hver dag må over minimum 2000  skritt. To  dager  denne uka skal  over  5000 skritt. Etter hvert må mer inn, både vekter og kondisjon.

 Tredje uke er i gang.

 Denne uken skal jeg forsøke å få meditasjon inn. 

 

 

 

 

 

Ukens plan:

 

Mandagen

Mat 16:8: Drikke – kl.12 brødskive grov – kl. 15 boller og kaffe – kl.19 blomkål med halloumiost (keto)

Bevegelse: Tibetanske riter (TR), tur ut

 

Tirsdag

Mat 5:2:  Drikke – kl. 12, 500 kcal – kl. 17, 500 kcal

Bevegelse: TR, tur ut

Meditasjon

 

Onsdag

Mat 16:8: Drikke – kl.12 bær – kl.15 brød – kl. 18.30 middag

Bevegelse: TR, tur ut

Meditasjon

 

 

Torsdag

Mat 5:2: Drikke – ett eller to måltid under 500 kcal

Bevegelse: TR, tur ut

Meditasjon

 

 

Fredag

Mat : Drikke – etter kl. 12 en vanlig dag

Bevegelse: TR, tur ut

 

 

Lørdag

Mat: En vanlig dag fri fra plana

Bevegelse: TR, tur ut

 

Søndag

Mat 16:8: Frokost m. brød og egg, lunsj bærsmoothie, middag fisk

Bevegelse: TR, tur ut

 

 

Jeg vil føre opp og komme med en rapport neste mandagsmorgen om hvordan uka har går. Nå er det fem ukene framover mot jul, dette er en prøve med å øve.

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Når det blir framgang er det jo gøy. Så fint du er mer i farten. En kilo av gangen er lettere å få til, enn å ha digre mål. Formen din er viktigere, enn vektnedgang. Stå på videre. Klemsiklem.)

    2. Takk skal du ha. Ja, absolutt vigstigs å virke bedre. At vekta går ned hjelper på at det blir lettere å bevege seg. Men må kjøpe meg ny vekt, regner med jeg får nedtur da fordi jeg har en «snill» vekt, men nedgangen er den samme 🙂
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg