Å flyte

 

 

 

En dag i livet mitt. Det har vært vakkert vær, nå daler snøen igjen. I dag narrer været april.

 

 

 

 

En følelse av å være mer i flyt er på plass.

Litt tid for meg sjøl, ikke fullt av arbeidsoppgaver.

Uka har hatt mange gjøremål, så nå er det godt å se fram mot en roligere tid.

Sønnen er reist tilbake igjen. Han hadde vært heime et par dager for å avslutta det han hadde begynt på.

 

Jaktprøven sto for tur.

 

Han var med innover til sentrum da jeg dro på jobb.

Det ble venting inne på kontoret der han las om arter som tydeligvis hadde et mye større mangfold enn hva jeg har visst. Han gikk til oppgaven med tanken om at han ikke måtte bli alt for skuffa om han strøk.

Han kunne ha ti feil.

En stund etter kom han tilbake med et dystert uttrykk.

Bare for å lure mora si.

Han hadde hatt fire feil, så han var godt innenfor marginen.

 

Og da var det en ting å gjøre, vi måtte ha viltgryte til middag for dette måtte feires.

Det er fint å kunne feire alt som feires kan.

Og ja, den smakte helt fortreffelig.

 

Så var tida kommet til han måtte dra, han omfordelte i sekker og forklarte og fortalte. For han skulle på tur, på påsketur og gledde seg enormt.

 

Kanskje jeg får skrive om den, spurte jeg.

Du kan forresten gjesteblogge, foreslo jeg.

 

Det siste var ikke aktuelt, men jeg skulle får skrive om turen. Så når turen er over skal jeg lage et innlegg.

 

For han skal på seiltur.

 

Han skal være med å seile fra Tromsø til Bodø.

I morgen tidlig reiser han nordover med fly for eventyret.

Som mor er jeg forplikta til å bli nervøs, i alle fall jeg-.

Sjøl om avarten av PTSD jeg har slitt med er borte, popper den tydeligvis opp der jeg blir utfordra av noe jeg ser fare i.

 

Du må glede deg, sa ene datteren, glede deg med han.

 

Og når jeg tenker tilbake kommer jeg på en episode.

Jeg sender melding til sønnen og skriver at jeg var et år tidligere ute.

Vel var det sommer den gangen.

Men det året jeg fylte tre tiår var jeg på besøk i Trondheim for å feire de samme åra med han jeg senere ble giftet meg med.

Etter feiringa reiste jeg til Bergen og der gikk jeg ombord i en seilbåt som skulle segle fra Bergen til Egersund.

En svært fin opplevelse.

Og jeg gikk berserk med foroapparatet på turen.

 

 

Tror ikke turen blir mindre spektakulær på denne seilasen sønnen skal være med på.

Men som sagt, jeg skal etter turen få lage et innlegg fra turen han skal være med på.

 

 

I går kveld posta han et stykke musikk.

Han har jobba lite med slikt i det siste. Men tror det som skjer i rundt han nå er veldig positivt; jaktprøven og seiltur blant anna.

Deler musikken med dere, den trenger både godt volum og litt tid. Stykket varer over 12 minutter.

Han er ikke ferdig med det.

Men han la det ut og jeg fikk lov til å dele.

 

 

Trykk på bildet, så kommer du inn på stykket:

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Hei 🙂

      Så spennende med seiltur for sønnen – og artig å se bildene fra DIN seiltur 😀

      Lag deg en fin fredag der du er 🙂

    2. Gratulerer med bestått prøve til sønnen!🤗
      Han får nok en flott tur fra Tromsø til Bodø. Været er godt her i nord nå, så det er gode muligheter for at han får en fantastisk tur.
      Ønsker deg en flott fredag!😊🤗

      1. Tusen takk, ja han var veldig letta og glad. Så bra, du bor nord du ja kanskje :). Han gledde seg vilt. Nydelig lørdag til deg <3.

    3. Jeg er helt enig, feire det som feires kan. Her har jeg lovet så mange feiringer etterhvert, som ikke har blitt noe av fordi jeg har vært for syk. Men om det er mulig, må man feire ♥
      Seilturen din så magisk ut, og var nok et fint strekk å seile. Litt verre kanskje når det er lenger nordover. Men samtidig er det jo mye dramatisk natur og sånt kan jeg tenke meg 🙂
      Fin musikk. Jeg tenker liksom at det må da være ferdig. Men jeg skjønner meg jo ikke helt på sånt 🙂
      Ha en riktig god helg ♥

      1. Av og til er det nok vise at en har villa feira, om en kunne <3. Så blirdet akkurat da-, når en kan. SEilturen min var en veldig fin opplevelse, spesielt var det fint utenfor Jæren. Naturen nordover ser nydelig ut, må innrømme jeg ikke har vært det – men et stort ønske. De skulle visst fridykke også, huttetuuu…..
        Takk, så fint at du likte musikken. Vi er vel gjerne barnas største fan :).
        Riktig fin helg til deg Eva, klem <3.

      1. Åå, så fint. Tror nok det blir en fantastisk opplevelse for han og gleder meg til å høre fra turen.
        Jeg tok faktisk ut 3 filmer med 36 bilder på turen min, før den digitale tidsalder.
        Takk, så artig at du syns musikken var flott. Klem <3

      1. Så artig å høre at du lytta. Spent på turen hans. Tusen takk, det bilde av meg har jeg aldri likt, men nå er jeg gammel nok til ikke bry meg :D. Stor klem til deg <3.

    4. Så flott at sønnen din skal få oppleve en spennende seiltur, og sååå artig å høre at du har opplevd din egen seiltur. Det hadde imidlertid ikke vært noe for meg. Så tøff er jeg ikke 😅

    5. Så spennende med en slik seiltur, både for sønnen din, og den du var med på. Og så koselig ungdomsbilde av deg! <3

      Vi mødre må engste oss litt, men jeg har blitt flinkere til å legge bort de nervøse tankene, for det går jo bra! 😀

      1. Ja, heldigvis går det for oftest bra. Jeg måtte faktisk ta skikkelig tak i mitt eget tankesett for å legge bort alle bekymringene for noen år siden. Det ble bedre :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg