Å gå til topps

 

 

 

 

 

Noe så godt å kunne stå opp til en helt rein himmel. Ikke en sky. Da hadde jeg i alle fall en ting å gjøre.

 

 

 

 

 

Etter dagen var i gang, etter noe mer vasking av klær – akkurat nå har det gått en stund uten-, da samler det seg opp. Men etter slikt, etter å ha spist, fant jeg fram støvlene.

Jeg ville ut, jeg ville opp i naturen.

Gikk ut nede og kjente hvor godt det gjorde å møte sol, skygger og frisk luft.

Labbe over jordet.

Så det lille treet sto der i bakken, hadde vokst.

Kan man si et tre er søtt?

Det hadde absolutt strukket seg.

Her kan du, om du vil, se hvordan det så ut for fire år siden.

Har noen tatt ned dette treet har jeg blitt lei meg.

Veien gikk lengre opp i høyden.

Tok et bilde som minnet meg om i fjor, da jeg var i same området en liten uke senere.

Og jeg var helt i ekstase over sola. Ville ha mest mulig ut av den, danse med den…

Linker til det innlegget også.

I dag gikk jeg for toppen.

Den lille toppen.

Krokete trestammer, lys og skygge.

Fjorden liggende som et stort speil bakom.

Helt til topps.

Gult løv i kontrast mot den mørke bakgrunnen.

Sola får løvverket til å flamme.

Og bakken, med sine mønstre og farger.

O’lykke.

Må bevilge en selfie i alt dette, for om du ikke ser det, så er jeg riktig superglad.

Former og farger over alt.

Og lyder…

Det aner meg hva det er jeg hører, så kommer meg frampå slik at jeg kan se ned – og det stemmer.

Husker jeg fikk melding om at de som har den verste skitjobben, ville komme i denne eller neste uke.

Så det var bare å komme seg ned, finne fram til stedet og få fjernet noe vegetasjon.

For det er forventa.

Ble akkurat ferdig, slik på hengende håret, til de kom og parkerte.

 

 

Jeg trilla med meg søppelboksen opp igjen, var nede med den i dag tidlig.

Noen ganger tar været for godt her jeg bor, til at jeg kan trille ned om kvelden. Da kan det hende boksen bikker og tømmes for tidlig, for å si det slik…

 

 

Resten av ettermiddagen har jeg vært sosial.

Det er dessverre ikke så ofte jeg spør lillesøster om hun vil komme en tur.

I dag gjorde jeg.

Hadde igjen både eplekake og suppe fra i går.

 

Og så var det plutselig kveld.

Det er fortsatt kveld.

Ser det er kommet korrektur av teksten jeg sendte for en tid tilbake. Og jeg vet det er mye å rydde opp i. Den må jeg gå igjennom, men ikke i kveld.

Og så har jeg en tekst til som jeg kanskje skal se på før jeg legger meg.

Nå har jeg også en tekst til å poste på blogg.

 

 

Det har altså vært en aldeles nydelig dag.

 

Har din dag vært fin?

Kanskje med sol på?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. såå deilig å gå ut i solen ,høres ut som en nydelig og en tiltrengt dag for deg . Vi fikk tåke i dag morges så tett att vi ikke så fjella,men sola kom ut på dagen ,vi var en tur til Volda men i morgen er vi hjemme og da skal jeg ut i solen ,må vaske litt i bobilen før vinteren

      1. Godt når sola er så vidt innom, enda bedre å få mye tid i sola. Høres ut som du har en god vinter foran. Holder forresten på å lese gjennom fra siste turen du var på 🙂

    2. Takk for at du tok meg med på turen, om så bare igjennom bloggen 🥰 Sola har vært oppe å varmet luften både i går og i dag, men det var kjølig med minusgrader i natt. Gårsdagen min gikk med til Strikkekafé og gratiskonsert, så det ble en veldig fin dag. Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

      1. Så koselig at du ville bli med <3
        Hørte dere har hatt det kaldt i Oslo.
        Så godt med fine dager og strikkekaffe høres også fint ut, har forresten vurdert det – men er av slikt som må på vent foreløpig.
        Klem <3

    3. Så vakkert. Fint å komme seg ut i høstsola. Ja, du retter og retter, som meg. Ikke lett det heller bestandig, men en bokstav av gangen og blir det noen feil får vi leve med det. På trykkeriet sier de at feil kommer, for vi mennesker er ikke maskiner!!!! Klemsiklem:)

      1. Veldig fint <3
        Ha, ha, det er sant…opplever det alltid er nye feil å finne. Imponert over deg som tar ansvaret for egen utgivelse.
        Klem <3

    4. Fritt og flott bilde av deg! 🥰 Og når skyggene byr på vakre bilder for den fotointeresserte, betyr det sannelig at sola er på plass 😉 Det har vært mye sol hos meg også, men jeg har bare kost meg med å se på den innefra. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg