Å gi bort en dag

 

 

Noen ganger må en gi bort dagen sin. I dag var en slik gi-bort-dag.

 

 

 

 

Og det er også koselig, så jeg har nok også noe igjen.

Det tror jeg.

Men skal innrømmes jeg er grådig på disse siste feriedagene mine.

Nesten som jeg bruker dem opp på forskudd i min egen grådighet.

 

Da vi feira i helga, forteller mor på tur hjem at det hadde gått gale med en tann.

På mandag glemte jeg hele greia, for det er jeg som må ta ansvar for slikt.

I går kom jeg på det og ringte tannlegen hun bruker.

Der var det ferie. Så da ringte jeg tannlegen i nabokommunen.

 

Hun fikk time tidlig i dag. Jeg pakka med meg en liten bag for overnatting hos mor, for om ikke måtte jeg såpass tidlig opp i dag.

Så her har det vært tannlege, optiker og handling av garn, ja, og så mat. Innom apoteket ble det også.

 

– Jeg er blitt barnet ditt, sier mor.

 

På tur tilbake var vi innom her hos meg, da skein sola slik at ny, brukt solseng rooopa på meg.

Har ikke prøvd den ennå.

 

Men jeg måtte videre.

Måtte kjøre mor hjem.

 

Da jeg var tilbake hos meg sjøl hadde skyene senka seg ned over fjella og jeg satte meg i en stol.

Der sovna jeg.

 

Etterpå har jeg sett ferdig “Famiilien Durrells greske eventyr”.

 

 

Jeg har grått mine modige tårer over de elskede som ikke får hverandre.

 

Jeg ser ut på skyene, gjennom blomstrende orkideer, og snufser

Faktisk er serien basert på en sann historie.

 

 

Og så tenker jeg på en gledelig nyhet jeg fikk vite i kveld, som jeg ikke kan fortelle, men som jeg spekulerer på hva fører med seg -.

Spennende, skummelt og forhåpentlig positiv ringvirkning.

 

Og en gang, en gang kan jeg nok fortelle mer om dette.

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Der var det mye omtanke og assistanse, men helt sikkert gitt med godt hjerte og mottatt med takknemlighet 🙂 Det er dager og som vil huskes i lang tid. 🙂 Spennende med en hemmelighet på lur 😀

      1. Mor er veldig takknemlig og vi ønsker alle å hjelpe, men nå er det slik at jeg har mest anledning. Hemmeligheten ja…, vil fortelle om den, etter hvert.

    2. du er snill som tar deg så godt av din mor,hun setter nok stor pris på det ja :=) Den serien på tv har jeg ikke fulgt med på ,det blir liksom ikke tv titting i det hele tatt i disse dager ,hemligheter er spennende ,mon tro hva din hemlighet er ,nå har du sagt A så en dag håper jeg vi får vite B også hi hi ,ha en fin dag

      1. Hun setter pris på det <3. Jeg ser heller ikke så mye på tv, men det som er greit med nrk er at du kan plukke opp serier å se på de når det passer. Skal fortelle hemmeligheten etter hver, men må i hvert fall ut i august, kanskje lengre…litt dårlig gjort av meg å si A når jeg ikke kan si B ennå :).

    3. Jeg synes på en måte det var godt å kunne gi bort helger for å besøke mamma på sykehjemmet da hun ble lenket til sengen der. Hun var alltid så blid og glad og spesielt når vi kom. Vi hadde vært barna i så mange år, godt å kunne gi noe tilbake. Når hun nå er borte og jeg savner henne er jeg glad vi fikk så mye tid sammen. Hun lærte meg mye om livet 😊Tenker du fikk mye ut av din dag både med og uten henne i ❤

      1. Det er alltid godt å gi tilbake. Men noen ganger har man ikke nok kapasitet til den en vil. Likevel, jeg er heldig som har henne her. Det blir er stor savn når den en er glad i går bort. Sjøl om en aksepterer at eldre mennesker må få gå, slik som far på nyåret, så savner en de. Så tenker på det, en gang er hun også borte, men nå er hun her. <3

    4. Ja jeg har slike ærend med min mor også 🙂 Det blir slik av og til.

      Durrells greske eventyr er en herlig morsom og hjertevarm serie 🙂

    5. Jeg mistet mine foreldre relativt tidlig, så det var ikke så mange årene jeg kunne gjengjelde den fine oppveksten jeg hadde med å hjelpe mine. Men fikk et par år med moren min etter hun ble syk.
      Det har stor verdig, og føles godt, selv om det går litt på bekostning av ens egne ting.
      Den serien begynte jeg å se på for lenge siden…..men så mistet jeg litt tråden. Har lurt litt på om jeg skal gjøre et nytt forsøk 🙂
      Jeg er nå spent på hva det var du ikke kunne fortelle om nå, så jeg må nok følge nøye med her, for å få det med meg når du en gang røper hva det er 😉
      Kos deg og nyt, enten det er ringvirkninger eller andre ting ♥

    6. Ja, du gjorde så. Husker du skrev om moren din. Tenker en ikke angrer på at en hjelper, men av og til skulle jeg ønske vi var flere til å gi hjelp. Men slik vanligvis går det greit :).
      Jeg er glad for at jeg ga serien tid, først syntes jeg bare den virka litt dum og uvirkelig. Så gjett om jeg ble overraska da jeg skjønte dette har skjedd.
      Skal fortelle hemmeligheten, må kanskje passe meg for at jeg ikke bygger for mye opp :D.
      Riktig god helg til deg, var fint å høre fra deg, Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg