Å gjøre alt riktig

 

 

 

Orda triller ikke ut. Hodet mitt er nok oppbrukt. Det er torsdagskveld.

 

 

 

 

Joe Biden har oppbevart hemmelige dokumenter i garasjen, sier de i nyhetene.

Jeg tenker på den justisen som blir bedrevet uten at jeg setter meg inn i den amerikanske politikken. Og det er klart vi skal alle etterstrebe oss på gjøre det som er riktig.

Har man gått meg etter sømmene har det nok dukket opp både en og to ting…tror kanskje mange kan ha det slik…uten at det er egen vinning som er grunnen.

En av mine største blundere er at jeg ikke har vært så dyktig på arkivering, og det er ikke bra.

Jeg har ingen vinning av det, kan bare hudflettes.

Heldigvis er jeg ikke blitt det.

Det er tiden…eller manko av tid som har resultert i dette.

Jeg risikerer bare å bli hengt ut når jeg snart arkiverer for sent. 

 

 

I dag dro jeg på jobb mye senere enn tenkt.

I natt blåste det slik at jeg sov dårlig.

Vinden fra siste vinter på denne tida, sitter i meg. Da både tak på hus og fjøs fikk skader og mange trær blåste ned.

 

Jeg ble engstelig der jeg lå, redd for mer skade.

 

 

Dagen gikk lenge bra, men da det etter hvert deisa mange parallelle oppgaver ned, tok det på.

Dette betyr at jeg må komme meg på arbeid i morgen også.

 

 

I går kveld begynte jeg å overføre penger fra sparekontoen min, slik at lån og andre regninger kunne bli effektivisert.

I dag var det egentlig lønningsdag på gammeljobben min, men det eneste jeg kunne forvente var reiseregningene og de tenkte jeg ble levert for sent levert. Så overraskelsen min var gledelig og stor da både reiseregning og feriepenger var ført over.

Fikk ført tilbake mitt eget lån fra meg sjøl, satte også feriepenger på sparekonto – de vil være gode å finne i juni.

Så det jeg har grudd meg til førte ikke til noe problem.

 

 

Det var fantastisk godt å komme hjem i kveld.

Hadde funnet meg en middag i 40% disken. Eneste som var synd var at det var prosessert mat. Prøver etter beste evne å unngå det, men det var for fristende lettvint. 

Her synger mellomste om det temaet. Følte meg faktisk som en mamma til en influenser, jeg fikk i oppdrag å filme noen av opptaka.

Men datteren min er ikke det da. Men på TikTok har hun i skrivende stund innkassert 12k treff på akkurat denne trudelutten.

 

 

I kveld tror jeg kvelden blir ung før jeg skrur den av.

 

Når bruker du å legge deg?

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Så godt at det ordnet seg og penger kom på konto.🤗👍🏻
      Arkivering og sletting av ting som ikke er aktuelle lenger er vi nok mange som er litt dårlige på.😨
      Ha en fin kveld!🤗

      1. Ja, følelsen var kjempegod, liker ikke slik usikkerhet – sikkert derfor jeg skrev så mye om det 🙂
        Tror det handler om hvem man er som type, noen er veldig flinke og andre er ikke det…der jeg så desisert hører til den siste gruppa.
        Takk, håper denne dagen blir fin for deg <3

    2. Jeg er også dårlig på regelmessig arkivering og “kontorarbeid” hjemme. Det blir gjerne i skippertak, og da føles det godt å ha ting i orden etterpå. 🤗 Nå minnet du meg på at jeg har glemt en viktig overføring i banken i Spania. Det må jeg sannelig få ordnet ut i. Men det blir i morgen, for nå er det snart natta 🙂

      1. Ja, hjemme…der tror jeg at jeg er nesten fraværende. Dro fram masse tegninger i høst, tenkte å systematisere dem, de ble lagt tilbake før jul, ennå mer kaotisk :D.
        Håper det gikk greit å få gjort overføringen 🙂

    3. Håper ikke den vinden ødelegger mer for deg… plagsomt å tenke på om huset holder. Jeg bor på en forblåst plass og tenker på å sove nede om det stormer mer nå…godt det ordnet seg med penger… hvertfall en bekymring mindre… og artig å følge med på ungdommene og det de finner på😀 legger meg ofte 8.30 men ca 04 når jeg er hjemme. Ellers blir det ved hjelp av sovemedisin om jeg må tidlig opp…

      1. Det gikk heldigvis bra denne gangen. Håper du slipper å være redd for huset, men vind kan være utfordrende.
        Da jeg så summen som var kommet inn på kontoen var det en veldig god følelse, men visste det hadde gått uten også.
        Ja, du må nok ha forskjellige tidspunkt når du legger deg. et høres veldig slitsom ut å jobbe på natt, men jeg håper det er noe man venner seg til. <3

    4. Jeg er ikke flink til å arkivere heller. livet mitt er en åpen bok:)
      Vinden har vi mye her på ørland. ” Ørland i vinden” kalles dette stedet.
      Bra at det ordnet seg ned de økonomiske. Før gledet jeg meg til tolvte, men nå er det hver 20. i måneden.
      Flink datter du har. Ja, man bør jo egentlig ikke spise så mye nei mat.
      I går kveld, la jeg neg tidlig og er våken nå klokka 4 om natten.
      ha en fin dag:)

      1. Det er veldig fint at du har lagt ut mye av livet ditt her, las tidligere innlegg og tenker jeg skal lese flere av de.
        Syns det er fint på Ørland, skulle vært å besøk mor til han jeg var gift med…men så lett det bare blir snakk.
        Jenta mi er glad i musikk og en skapende sjel <3
        Håper du slipper å våkne så tidlig mange ganger, godt å få sove hele natta. Klem <3

    5. Forstår godt at du blir litt engstelig etter dårlige erfaringer med vinden..Godt den løyet. Håper du får en avslappende helg. God fredag! Klem 🥰
      Jeg legger meg helst ikke så mye senere en kl 22. Da sover jeg best gjennom nattan. 🙂

      1. Ja, fjorvinteren ga meg nok skrekken for vind.
        Helga er en blanding, i dag blir det mer å utføre – både hjemme og at jeg må ut å kjøre.
        Klokka 22 er en veldig fin tid å legge seg. Klem <3

    6. Kjempegodt at det ordnet seg ❤❤❤

      Jeg har alltid vært den som har arkivert, og kanskje litt for mye. Tok meg en runde før jul hvor jeg kastet noe av det jeg hadde arkivert.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Høres godt ut å være slik, da samler det seg nok ikke så lett rot rundt deg 🙂
        Takk, håper helga di er god og fin. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg