Å prokrastinere

 

 

 

 

Du verden hvor flink… eller flink er nok ikke ordet. Men når jeg skal noe med tidsfrist, da kan jeg virkelig bli en utfordring.

 

 

 

 

Utfordrende i hovedsak for meg sjøl.

Jeg har dagen i dag og i morgen for å bli ferdig med en artikkel.

Hver dag denne uka har jeg unngått dette omtrentlig helt.

Jeg skrev en setning på mandag…

I dag har jeg rydda kjøkkenet, vaska vasken og rota til igjen.

 

 

Det som jeg ser på som bra er at jeg faktisk gjør noe.

Som jeg skrev om i går; noe er det.

Og denne tidsfristen er nok sikkert ett viktig moment.

For i går ville jeg bare sove, bort fra alt.

Var forresten bedt bort på middag, kom meg dit med øynene som noen gliper.

Bildet er tatt av MR1313 fra Pixabay

 

Rart når en føler at en må ha hjelp til bare å stå rett opp og ned.

Men en mobiliserer, da jeg var hjemme var det ikke igjen noe energi til å legge seg.

 

 

Det gode er at i dag føles dagen bedre.

 

 

Tilbake til ingressen…

For i dag gjør jeg noe.

Men ikke det jeg skal.

For etter å ha vaska kopper og vaska av kjøkkenbenkene fant jeg fram mjøl.

 

 

Det ble tomt av brød tidlig i påska, så jeg valgte å kjøpe brød for ikke å lage stress. Derfor har jeg spist brød som er kjøpt. Kanskje er det også noe av grunnen til situasjonen min.

Det jeg spiser blir for næringsfattig så får akutt behov for å fylle på mer…

 

 

Jeg starta med å skrive at jeg var «flink», for egentlig er jeg håpløst det motsatte.

Her har jeg skrellet gulrøtter.

 

 

Så så får deigen stå å heve, men den ville ikke heve så mye.

 

 

Måtte bruke tørrgjær og er ikke vant til å bruke det.

Simsalabim, her er det nystekte rundstykker.

 

 

De smakte himmelsk. Men rydda har jeg ikke.

 

I tillegg fant jeg fram kosttilskudd jeg har hatt stående fordi jeg ikke burde ta slikt da jeg gikk på medisiner for reumatismen.

Nå vil jeg prøve igjen.

Så jeg har en følelse av at jeg har energi til å ta mer tak.

Sjøl om jeg prokrastinere vilt.

For jeg gjør ikke det jeg skal.

Virkelig ikke.

Men i morgen er fristen og jeg skal produsere en del ord. Og orda skal ha innhold.

 

 

Det jeg syns er forundelrlig er at når jeg må noe, gjør jeg slikt jeg ikke syns om å gjøre.

Forstå det den som kan…

 

 

 

Prokrastinere

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg er også “flink” til å prokrastinere. Tar heller oppvasken enn å skrive en vanskelig mail, f.eks. Men du verden så godt det er når det “tunge” er gjort! 😀

    2. Jeg er ikke så god på sånne vanskelige ord, så jeg måtte google litt. Det å prokrastinere, er nok noe jeg er flink til også dessverre både privat og når jeg var i jobb 😉 Håper det går greit med artikkelen. Ha en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

    3. Det kan fort bli stressmoment når frister nærmer seg og man ikke kommer seg i gang. Da er det utrolig deilig når man får jobben gjort og man blir ferdig med det.🤗👌🏻
      Rundstykkene ser kjempedeilig ut, så et godt resultat ble det av det.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg