Akkurat her

 

 

 

 

I pausen etter mye, sitter jeg og tar inn flyvende, avslappende musikk.  

 

 

 

 

 

Ute snør det tett.

Kvelden er fri.

Ingenting jeg skal.

Annet enn å legge meg.

 

Etter hvert.

 

Jeg trodde jeg skulle ta fri etter jobb i dag.

Men det skal jeg ikke, og det går bra.

Må ha noen timer, ikke så mange.

Og så tar jeg helg.

 

 

Sa jeg at det snødde -.

Det snør.

Store filler laver ned.

For litt siden var jeg en tur ute, da var det opphold.

 

 

I kveld orker jeg ikke å tenke, i motsetning til innlegget i går.

Jeg tenker ikke og det snør.

 

Siste onsdag i mars på nestsiste dagen før april.

Ja…tida går den.

Fader som den tida går.

Det har vært fint og hoppa i tid.

Kunne boosta seg opp på en dag da en var ungdom.

En dag en var på toppen.

Det har gjort godt.

 

Føler virkelig ikke at jeg hører hjemme.

Utenfor hjemmet.

Hos meg sjøl hører jeg veldig til.

I min egen stue.

I mitt eget hus.

Så lenge det varer.

For slikt vet en aldri.

 

 

Kanskje må en flytte før en vet ordet av det.

Men ikke i kveld.

I kveld hører jeg musikk, ser etter snøen som har slutta å falle.

I kveld kan jeg kose meg under et pledd.

Bare enkelt være til.

Ikke noe mer.

Ikke kveld.

I kveld tenker jeg ikke.

Og det er godt.

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg