Alle disse dager

 

 

 

 

I dag er det flere dager i en. Det er søndag, det er fastelavn og det er morsdag. Og så er det full vinter.

 

 

 

I innlegget mitt i går lovet jeg å fortelle hvordan planene for dagen gikk.

Og ja, jeg er tidsoptimist.

Jeg gjøv på dagen med ermene bretta opp.

Det vi si, de ramla hele tiden ned, både fysisk og psykisk.

 

 

Jeg fikk rydda kjøkkenbenken. Og så ble den rota til igjen.

For jeg bakte, først brød – det gikk glimrende. Etterpå var det bollene, da sleit jeg mer.

 

Kom meg ut for å hente inn kvister.

Det er fastelavn som sagt i dag.

Her jeg bor er det ikke noen virksom sanitetsforening, så disse kvistene med fjør i finner du ikke.

Altså, det er ikke av grådighet jeg tar inn kvister.

Og så har jeg tatt vare på fjøra fra da jeg fikk kjøpt.

Plukka inn slik at jeg kan ta med meg en bukett til mor senere i dag også.

Så nå har stua fått dette tidligtegnet på hvilken vei det går.

Mot sol og vår.

På bordet står buketten slik den har gjort mange ganger på denne tida. 

Og ute var vinteren frisk og en lang tur hadde gjort seg…

Og her, mellom fjella bak i bildet, vil sola snart stige.

 

De siste tre punkta på listen ble ikke.

Jeg fikk en lengre telefonprat, som var både fin og god. Den var viktigere.

 

Badet tok jeg i dag.

Jeg kom fram til at spa-plana passa bedre i dag.

Og hva passer ikke bedre enn å meditere mens jeg tar en maske.

Så det er plana for å ta vare på meg sjøl i dag.

Senere tar jeg med meg boller og krem inn til mor, dit kommer lillesøster også. Da skal vi feire… det betyr for min del så klart mer arbeid.

Men det å ta ut en time der jeg skal knugge, klippe, stryke og tilfører fukt og lukt, til meg sjøl.

Det skal jeg gi meg i dag.

Tekte litt på dette at ingen av mine tok turen hjem i helga.

Det er greit, men kanskje er det bitte lite grann sårt også.

Men om jeg har hatt besøk har det også betydd mer tanke på at andre skulle ha det bra.

Nå skal jeg lage det bra for meg sjøl.

 

Etterpå skal jeg smake på brødet jeg stekte i går. Her gjør jeg et praktisk grep, fordi jeg tenker å være hos mor rundt tre, tar jeg å steker kyllingbacon, steker egg og varmer bønner til – da blir lunsjen også middag.

Lurt syns jeg.

 

Egentlig syns jeg at jeg sjøl er kjempelur i dag, he, he…

 

Og egentlig burde jeg tatt denne turen ut også, da har jeg vært virkelig lur, snill og alt slikt.

Men tida er en streng venn som kan bli en uvenn, om en ikke lystrer den-.

Så vi får se.

 

 

Riktig fin søndag, feirer du slike dager som i dag?

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. DU får det meste gjort. Sikkert greit med ikke noe STORT selskap i dag, da hadde du nok føket rundt uten ro i rumpa. NÅ får du slappet av 🙂

    2. Håper brødet smakte godt 🥰 Jeg har helt glemt fastelavnsris. Tror jeg har en pose med fjør et sted, men vet ikke hvor. Har akkurat kost meg med boller med krem, og ble litt for mett. Ha en fortsatt fin kveld 🤗

      1. Brødet er godt, fikk oppskrifta under et opphold for vondtene, før jeg fikk diagnosen…fikk flere oppskrifter som er i bruk rett som det er 🙂
        En blir fryktelig mett av boller med krem, men godt er det. Takk, håper du har en fin kveld denne helga 🙂 <3

    3. Og jeg sier enda en gang PHU! Du får det til! Vi feiret morsdager med besøk til våre mødre i går – men fastelavens feires ikke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg