Betatt

 

 

I dag så jeg noe så fantastisk nydelig. Jeg ble helt betatt.

 

 

 

 

Dagen er oppbrukt, og jeg skal ikke drøye den ut i de små timer. Været i morgen er meldt med sol.

Men etter å ha stupt inn i dagen og vært på løypen hele dag, er det godt å slappe litt av i våken tilstand, før jeg skal lukke øyelokka.  

 

Dagen har vært innholdsrik.

Faktisk ordnet det seg noe jeg tidligere ga opp, men det handler om jobb.

Og jeg har som sagt ferie.

Men jeg ble glad over hvordan dette jeg hadde gitt opp gikk opp.

Det er så godt når det ordner seg.

 

Ellers kjøpte jeg garn til å strikke oppvaskkluter. Syns det er mye mer koselig med hjemmestrikka, blir artigere å ta oppvasken..

 

 

 

Nå skal jeg slå an en trist streng her.

Siste året har innehold en del tap. Både av mennesker og dyr.

I fjor, da sommeren nesten var blitt høst, var dagene talte for boffen.

Siste tur ble tatt.

 

Like på nyåret gikk de to søstrene, pusekattene som nesten hadde vært sammen med oss i 19 år, bort.

 

Det ble tomt i huset, men samtidig friere.

Nå er det ikke så mye en har kunnet reise i det siste, men jeg kunne holde mor med selskap i mye større grad etter far gikk bort, enn om dyra hadde levd.

 

Og jeg tenker ikke på å anskaffe meg dyr, fordi jeg tenker jeg vil ha denne friheta.

Men i dag kjente jeg at jeg vakla i bestemmelsen.

 

Jeg hilste på en alldeles nydelig katt, en burmeser.

 

Bildet er tatt av ge-hall fra Pixabay

 

Etterpå suste jeg inn på nettet, men de er dyre.

Så det blir ikke aktuelt.

Men helledussen så nydelig den var.

For en vakker katt.

 

Jeg må innrømme at jeg syns det finnes veldig mange fine katter.

Hadde i noen år en perser.

Men jeg syns siamesere også er fine, til og med kattene uten hår, kan jeg se skjønnheten til.

Enn hellig birma med blå øyner og sotete fjes…

Så jeg gikk meg litt vill i drømmeland med katter i dag.

 

 

Om du liker katter, hvilken katt vil du ha hatt?

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg liker hårete katter, men den du viste er nydelig:)
      Jeg kunne tenke meg en også, men det blir problem når vi reiser bort. Så det blir ikke katt for meg:)

    2. katter er fine og koslige dyr ,selv hadde vi en helt vanlig huskatt i 16 år ,da den takket for seg ville jeg ikke ha ny katt for som du sier,jeg ville ha friheten .
      Skulle jeg hatt en ny katt alikavel er en vanlig huskatt mer en godt nok ,rasekatter er dyre og må som regel holdes inne hele tiden ,en katt skal være fri og gå på jakt ikke ligge inne hele livet sitt ,og dei langhåra kattene legger igjen så altformye pels og så glad i husarbeid er jeg ikke :=)

      1. Vanlige huskatter er absolutt godt nok, og de krever like mye. Ett liv er ett liv, uansett hva det heter. Ja, med dyr blir det mer hår, det ser jeg nå når jeg ikke har dyra lengre<3.

    3. Åååå nydelig 🙂

      Jeg er glad i katter – og siste ti årene har jeg hatt skogskatt 🙂 De er litt store og gode <3 Nå er ikke Mr Sniff lenger hos meg…. og jeg skal ikke ha flere katter har jeg bestemt meg for…. det er for vondt å skilles fra de… Men jeg har hunden Leia ved min side da 🙂

      Burmesere er nydelige!

      1. Det er det, vondt å skilles fra dem en er glad i. Thats life. Skogkatter er fine. Ja, du har en mini av min hund, fin hund. Rart ikke å ha dyr etter så mange år. Så da må jeg “nettdrømme” av og til <3.

    4. Ååå jeg kjenner meg så igjen. Det er så sårt å miste dyrene man er så glade i <3 Vi har på kort tid mistet 3 hunder og en katt. De ble gamle alle sammen, den ene hunden ble 19 år. Jeg har kjempelyst på nye dyr, men det er jo også neo som binder en litt så jeg ser den. Har skjedd noe rart med prisene på hunder og katter, det er eksplodert. Kunne tenke meg 2 engelsk cocker spanieler og en perser. Perser fordi den vi hadde var den snilleste katt jeg har truffet 🙂 Ha en super dag 🙂

      1. Da har du vært gjennom tap av enda flere dyr, og ja, det er trist. En hund som ble 19 år, det er mange år sammen med en hund. Kattene her ble nesten like gamle. Har sett prisene på dyr har steget. Tror jeg las et sted det har sammenheng med korona og hjemmeliv. Kanskje du kan greie å få disse dyrene etter hvert :), nydelige både hunderasen og katterase. Hadde en perser, hun var ganske sær. Hun likte noen få av vennene mine, han jeg giftet med aksepterte hun bare, Den dagen sønnen vår ble født, spaserte hun ut av liva våre. Nydelig dag til deg :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg