Når høsten tar over

 

 

 

I kveld høljer det ned. Høstlig. For et par dager siden var sommeren her.

 

 

 

Jeg hadde ikke tatt turen ned til sjøen siden ormen. Den satt igjen i minnet.

Men varmen i lufta frista til en dukkert.

Så boffen og jeg tok turen nedover bratta.

Et stykke nedover fant jeg det sammen som jeg fant i fjor, det lyste gult av kantarell. De fikk jeg plukka på tur opp.

 

Det var full flo, og skikkelig flo.

Såpass mye at vi ikke kunne gå tørrskodd bort til den lille stranda.

Boffen var tøff,  der han vea gjennom vannet.

 

 

Hans siste tur ned til sjøen.

 

 

Den lille stranda lå der, denne gangen var det ikke mange skritta før vannet nådde langt oppover kroppen.

 

 

Det isa gjennom marg og bein.

Fikk tatt noen svømmetak.

Sola glitra mellom trærne, men stranda ligger i skyggeland.

Vinden var varm, så ikke problem med hud dekt med vanndråper. Det var bare godt.

 

 

Så gikk vi opp vi to.

En sliten hund sovna på stuegolvet.

Nå er han ute i regnet.

Det er siste kveld med gjengen.

I morgen skal han få hvile.

 

 

10 kommentarer
    1. Nyte siste resten av sommeren før høsten tar helt over 🙂 Herlig altså. Jeg har ikke badet i år. Ikke enda i alle fall. Håper på indian summer i september 🙂 Kanskje 🙂

    2. Jeg leser det slik att boffen er borte nå ? det er trist men slik er livet om en er menneske eller dyr ,mine tanker går til dere for jeg tror dere virkelig har hatt mange fine år sammen .
      Kantareller ja ,lite sopp her jeg bor i år,men funnet et par kantareller på steder jeg ikke har sett dem før,hmm kanskje noen nye har kommet siden siste turen ,skal titte bortom i dag :=) håper du får en fin dag ,klem

      1. Ja, det stemmer. Han er ikke mer og vi har hatt mange fine stunder sammen <3.
        Spennende om det dukker opp nye steder for sopp. Artig med matauk, men høsten kommer for fort. Klem <3

    3. Kjølig luft her på morgenen nå ..men fine dager med sol 🙂 Orm vil man helst ikke møte på..men fint med tur ved vannet..og alltid deilig med et bad syns jeg 🙂 Så fine og stilige bilder av barna dine i det forrige innlegget også.. Klem og fin uke videre <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg